Kövess a Le Facebookon!

Kövess a Le Facebook-on!

Hirdetés

Lumière fivérek

Lumière fivérek
Watch videos at Vodpod and more of my videos

Friss topikok

  • szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: Zidane frank? Milyen frank név az, hogy zinedine? Valami afrikai bevándorló migráns ükunokája leh... (2018.07.15. 15:30) Kis múltidézés
  • pimpalini: @G_Norton: Úgy gondolom, hogy ez a francia csapat zsoldoscsapat. Bennün - tisztelet a kivételnek... (2012.07.02. 10:09) Jobb is
  • szanalmas: Erről a francia csapatról egy dolog fog eszembe jutni az Eb után, hogy semmi nem jut eszembe erről... (2012.06.24. 11:18) Spanyol-francia beharang
  • G_Norton: @beebeer: Az nekem mindegy, hogy vétlen volt-e, vagy sem, ha kapura menő lövésnél akadályozom a la... (2012.06.21. 14:29) Kakashere-pörkölt svéd módra
  • G_Norton: @pimpalini: Most is használták a széleket (Ribery és Ben Arfa nagyon csúnyán lehagyták a védőket),... (2012.06.19. 23:20) Hozni a kötelezőt

Címkék

1 (1) 2011 (1) 2012 (15) 2014 (2) abidal (9) alázás (3) albánia (3) alou diarra (1) anelka (3) anglia (5) arfa (1) barátságos (11) belgium (1) ben (1) benzema (8) ben arfa (4) blanc (30) blaquart (1) bonmot (4) bosznia (8) botrány (3) brazilia (4) bukás (4) canal plus (1) carrasso (1) chile (2) chirac (1) costa rica (1) coubertin (1) csapat (4) csk (2) dal (2) david trezeguet (2) debuchy (2) diaby (1) domenech (29) dtn (1) dugarry (1) duverne (1) eb (11) ecuador (1) edzés (4) edzőmeccs (5) előjáték (12) escalettes (3) evra (7) fehéroroszország (7) felhívás (1) filo (23) fitneszradar (1) fitnesztőzsde (3) flamini (2) fontaine (1) futballminősítő intézet (1) giroud (1) gomis (1) gonalons (1) gourcuff (2) henry (3) hidalgo (1) hírek (22) hogyismondjak (5) horvátország (3) houllier (2) jubileum (1) just (1) keret (2) koscielny (1) kultura (1) kvíz (1) lama (1) lemondás (2) lengyelország (1) léquipe (1) le graet (1) lfp (1) lievremont (1) ligue (1) lista (15) luxemburg (6) malouda (4) marseillaise (1) martin (2) mathieu (1) médiapart (2) megérkezés (8) menez (1) messi (1) mexes (3) mitterand (1) múltidéző (1) naptár (1) nasri (4) németország (3) nene (1) norvégia (2) onesta (2) pénz (4) petit (1) raymond domenech (3) remy (2) revü (14) ribery (1) ribéry (8) románia (5) ruffier (1) sagna (2) sajtáj (7) sarkozy (1) selejtező (11) sevcsenko (1) sorsolás (1) spanyolország (1) statisztika (1) svédország (2) szégyen (1) szeminárium (2) szexbotrány (1) taktika (3) teaser (1) the huffington post (1) thierry henry (3) thuram (1) torres (1) toulalan (1) trezeguet (1) tunézia (2) ukrajna (4) uru fra (19) usa (3) valentin (1) varane (1) vb (2) védelem (1) vereség (2) versenynaptár (2) vieira (1) világranglista (1) zidane (7) Címkefelhő

Mourinho: Domenech egy diktátor

2010.05.30. 14:42 - Bastille

Címkék: raymond domenech

Raymond Domenech minimum ellenszenves és a vébé után távozik a válogatott kispadról. Az 58 éves tréner játékospályafutása nem annyira jelentős, mint a korosztályos és a nagy francia válogatott élén eltöltött 17 év.

1993-ban kerül az U21-es válogatott élére, ahol olyan korszakos zseniket indított el, mint Zinadine Zidane, Christian Dugarry, Thierry Henry, Louis Saha vagy az aztán általa meghurcolt David Trezeguet. Nem vitathatjuk el tőle az ott eltöltött 11 évet és az onnan (is) érkező zseniket, és bár minden jóérzésű ember tudja, hogy egy U21-es csapat nem feltétlen határoz meg egy későbbi zseni pályafutását, gondoljunk itt most csak Henryra, mégis Monsieur Domenech egy percig sem kételkedik abban, hogy Zizou vagy Trezeguet tehetségét nagy részben ő és 11 éves U21-es kapitánysága alapozta meg. Az utánpótláscsapat egyébként komoly sikereket ért el. 1994-ben és 96-ban is EB-elődöntőbe, a szenzációs 1998-as évben pedig döntőbe vezette a fiatal franciákat.

Aztán Jacques Santini nem ért el komoly sikereket és 2004-ben leváltotta az FFF, beültették a helyére Raymond Domenech-et, és ezzel megkezdődött a furcsa nyilatkozatokban és kemény konfrontációkban teljes szövetségikapitánykodás. Nem is mernénk gondolni, hogy Cantonától Jose Mourinhón át Nicolas Sarkozyig többen is elmormoltak egy halk putain-t, ha szóba került Domenech.

Az első komoly próbatétel a 2006-os németországi világbajnokságra való kijutás volt, amit sikerrel vettünk, de már akkor megjelentek az érvekkel vagy később érvek nélkül távol tartott sztárok. Az első kegyvesztett Robert Pires volt, míg Nicolas Anelka visszakerült a válogatotthoz. Anelkát kis híján a világ legjobb játékosának mondja: "Miért legyenek az oldalvonalon kívül a legjobb játékosaink? Nicolas fantasztikus adottságokkal megáldott futballista, és folyamatosan jól teljesít a klubjában, így semmi akadálya, hogy a válogatottban is játsszon." Pires-t jó ideig követelte a francia nép és sajtó, hogy lekerüljön a feketelistáról, mégse kapott esélyt az akkor még arsenalos futballista. "Higgyék el, nálam nincs feketelista. A döntésemnek kizárólag szakmai oka van. Az ajtó továbbra is nyitva áll mindenki előtt" - nyilatkozott Domenech.

Aztán megkezdődött a 2006-os világbajnokság és az első két csoportmeccsen verhető ellenfelek ellen csak két döntetlen született, míg Togo ellen a kötelező győzelemmel jutott tovább a Les Bleus, amikor is legjobb emlékeink szerint Zizou oxikkal kikövezve a hátán cipelte nemzetét a döntőbe. Mindenki emlékszik a mérkőzésre, amit a mindenkor deffenzív olaszok ellen játszott a francia válogatott. Malouda kiharcolta a tizenegyest, amit Zizou értékesített nem is akárhogyan, majd az akkor még nem lefejelt olasz egalizált. A második félidőben pedig Franciaország megnyerhette volna a vébédöntőt, ha nem olyan puhapöcsű játékot játszik, amit Domenech kiadott.

Eric Cantona fikázása egyben igazség is: "Domenech miatt vesztettük el a döntőt. A második játékrészben az olaszok gyakorlatilag lemondtak arról, hogy támadjanak, ezt ki kellett volna használni egy csatár pályára küldésével. Csak azt láthattuk, hogy Henry igyekszik, próbálkozik, de nincs kinek passzoljon .... Ez nagyon súlyos taktikai hiba volt" Domenech azért maradt a válogatott élén. Makalele lemondta a válogatottságot, Raymond papa mégis behívta, ez is egyedülálló a futballtörténetben.

Ezután Mourinhio nevezte diktátornak. Egyébként kis kuriózum, hogy a 2006-os keretbe behívta azt a Gonzalo Higuaint, aki akkor még a River Plate-ben játszott és rendelkezett francia útlevéllel. Gallas visszavonulása után így nyilatkozott Domenech-ről:"Én nyugodtan beszélhetek, hiszen már nem vagyok tagja a csapatnak. A szövetség irányítóinak és a szakmai stáb tagjainak is tükörbe kellene nézniük. Azért szomorú ez a helyzet, mert ez a csapat sokkal többre lenne képes, ha nyugodt légkörben tudna dolgozni. Domenech szórakozik a futballistákkal és az ígéreteit sem tartja be." Gregory Coupet is a válogatottól való visszavonulása után kritizálta pedagógiáját: "A játékosok nem mondhatják el a véleményüket, pórázon tartják őket, a válogatottnál diktatúra van, semmit sem lehet megbeszélni." De 2008-ban Domenech a francia lakossághoz intézte szavait és kérte őket, hogy ne nézzék a pekingi olimpiai közvetítéseket, ezzel is bojkottálva a kínai kormányt.

Összegzésként két dolog jut eszembe. Az egyik, hogy a következő bő egy hónapban nagyon sokat fogunk róla hallani, mert bár mi rühelljük őt, a nemzetközi sajtó imádja. Valamint amit még illendő megjegyezni, hogy Domenech mérlege vébéken eddig 7 mérkőzésből 4 győzelem és 3 döntetlen. Tehát veretlen Domenech vezetésével a francia válogatott világbajnokságokon. Nous attendons Laurent Blanc!

Aktív pályafutása:

  • 1969-77 Olympique Lyon 255 mérk. 10gól
  • 1977-81 Strasbourg 138 mérk. 4 gól
  • 1981-82 Paris SG 19 mérk. 1 gól
  • 1982-84 Bordeaux 47 mérk. 3 gól
  • 1984-88 Mulhouse 13 mérk. 0 gól
  • A francia válogatottban 8 mérkőzésen 0, azaz nulla gólt lőtt.

Edzői pályafutása:

  • 1985-89 Mulhouse
  • 1989-93 Olympique Lyon
  • 1993-2004 U21-es francia válogatott
  • 2004-2010 Francia nemzeti válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://allezlafrance.blog.hu/api/trackback/id/tr362040416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azAttis 2010.05.30. 16:00:31

Nem egészen világos miért kéne utálni. Vb döntőbe vezette a csapatot. Nem is akármilyen meccs volt. Örömmel "utálnék" én is egy hasonlóan keménykezű de eredményes magyar edzőt.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 16:02:22

Miért nem szóltál a 2 évvel ezelőtti EB-ről?
Az azért nem kis égés volt.

(Bár mondjuk sosem fogom megérteni, hogyan szurkolhat magyar ember a franciáknak, akik velünk szemben mindig iszonyat tahók voltak a világtörténelemben, és pláne hogy mondhatja rájuk azt, hogy "mi".)

ottókár 2010.05.30. 16:03:52

Csak Cantona az egyetlen francia akinek megbocsátom!

logan 2010.05.30. 16:24:14

Vajon Cantona lesz valaha edzője a francia nemzeti csapatnak?

robot_ 2010.05.30. 16:42:35

NA... ez megint olyan cikk, hogy a kis olvasottságot (keveseket erdekelnek a franciak), fel lehet dobni Mourinho nevével. De a cikknek semmi koze Mourinhohoz, epp csak meg van benne emlitve, de kilinkelve ugy van, mintha nyilatkozott volna.
De mindegy, a latogatottsagot fel lehet ezzel turbozni, de ugyse fog tobb embert erdekelni, csak tobben felejtik el majd hogy jartak itt.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.05.30. 16:48:34

@azAttis: azt pl kifelejtettem, hogy gyakorlatiasan kihagyja a skorpió jegyűeket, mert ezoterikus alapon rossz csapatjátékosok. idén mégis a novemberi születésű anthony réveillére bekerült a keretbe. domenech rossz csapatjátékos sztem. ezért lehet utálni.
@Quentin vagyok Montargis-ból: a "mi" itt franciáknak szurkoló emberekre értendő, innentől kezdve a mi csapatunk! a világtörténelem nem világbajnokság, ezért szlovákiának is szurkolni fogok! :)

popovich 2010.05.30. 16:59:23

@Quentin vagyok Montargis-ból:

hogy mered egy fociblogba behozni a revizionista, obskurus politikai gondolataidat? igen, az a 23 arab, afrikai, marokkoi, francia stb.. szarmazasu futballista tehet rola, meg persze domenech, hogy szar a magyaroknak. te beteg vagy ember!

eljen a csodalatos, sokszinu, nemzetkozi francia valogatott!!

allez enfants

Punxsutawney Mormota 2010.05.30. 16:59:48

@Quentin vagyok Montargis-ból: Azért XIV. Lajos pénzelte a Rákóczi-szabadságharcot, mert az gyengítette a Habsburgokat :)

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 17:05:07

@Quentin vagyok Montargis-ból: őőőő háháháh
@Punxsutawney Mormota:
Mesteri válasz

Amúgy tény, hogy a sportdiplomáciában tudnak a franciák gennyeskedni, de kérdem én, ha mi megtehetnénk, mert mi lennénk az erősek, akkor nem tennénk?!

Tudjuk a választ, mi volt a világtörténelemben akkor, amikor erősek voltunk, mindent akartunk...

Hajrá Magyarország/Szerbia/Olaszország :)

robot_ 2010.05.30. 17:08:02

@Bastille:
ok, azt vagom, nem is mai hir, mert mar mashol olvastam.
Csak azt mondom, hogy a cikkben ez fel mondat, de a cime azért ez lett valahogy megis csak.
Ha ugy tetszik:
pozitiv eszrevetelnek is veheted, milyen szemfules aki irta, mert ha azt irja hogy "domenech eletenek allomasai" akkor a kutya se olvassa el, de legalabbis 2500-ad annyi ember mintha Mourinho neve benne van a cimben. Ezt jol felismertek.
De a cikk unalmas, erdektelen, egy lekoszono, es fenykoraban sem a top5-be tartozo edzo elrozsdásodásáról szól, ami mellett meg tovabb kepes fokozni ellenszenvességét zuhanása kozben.
...+ Mourinho. :D:D

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 17:09:48

@Quentin vagyok Montargis-ból: Amúgy gondolom még életedben nem voltál Fro-ban, ha ennyire jó véleménnyel vagy róluk, vagy max a versaillesi tükörteremig jutottál, esetleg az Eiffel kilátójáig, mint sok "okos", divatmajom megélhetési határon inneni-túli túrista. :)

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 17:12:25

Egyébként sem kell túl komolyan venni a franciákat, mert hát amióta a németek két nap alatt porrá zúzták őket a II.VH-ban, és a VH után 5 év alatt lefejlődték őket minden tekintetben, nem számol velük komolyan senki a világban :D

robot_ 2010.05.30. 17:22:33

@A kód neve Merkúr:
dehogynem... tök jok a franciak peldaul.... ööö... csigaevésben egesz biztos hogy az első 5-ben vannak.
Es olyan ruhák varrásában amiket csak es kizarolag a bemutatasukig hordanak, vagy mondjuk kakas-rajzolásban. De leginkább pöszeségben, csak az ott menő! :)

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.05.30. 17:26:46

@robot_: csupán azért van mindez, hogy beszéljünk erről az öreg csigazabálóról! mourinho-val meg 2010-ben mongól tamponokat is el lehetne adni!

smartdrive 2010.05.30. 17:36:58

Dugarry, Saha, mint korszakos zsenik, lol

smartdrive 2010.05.30. 17:41:36

"A francia válogatottban 8 mérkőzésen 0, azaz nulla gólt lőtt."

Thuram meg mittudomén, 130 meccsen kettő, azaz kettőt

a védők már csak ilyenek :(

2010.05.30. 17:44:18

Giuly és Pires azért nem kerültek be, mert skorpió jegyben születtek...
Megnézném, kik ülnek a FFF-ben

Ha érdekel valakit igy hirtelen:

webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:G5nxNWC25IUJ:ezinearticles.com/%3FDomenechs-System%26id%3D1255526+domenech+scorpion&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

Morgó Muki 2010.05.30. 17:47:26

@Quentin vagyok Montargis-ból: A franciáknak úgy lehet szurkolni fociban, hogy a magyaroknak nem lehet, de szereted a "játékos" focit.
Ha a világtörténelmi távlatba helyezel egy sportot, akkor rettentő nagy bajban lehetsz, de erre is válaszolok. Egyrészt nem hiszem, hogy deklarált célja a francia társadalomnak, hogy utálják a magyarokat. Nem tudom elképzelni, ahogy 5 éves kortól oktatásuk szerves része lenne egy 15 milliós nép szervezett utálata. Másrészt, ha már világpolitika. Azt megérted, ha valaki annak a Németországnak szurkol, aki két világháborúba rántotta be Magyarországot? Tegyük már félre ezeket a butaságokat. Én is a franciáknak szurkolok! Francia mezben fogok a TV előtt ülni! Magyar válogatott focimezem nincs is. Majd lesz, ha rászolgálnak és legalább annyit kapok tőlük mint a hokisoktól.

robot_ 2010.05.30. 17:58:17

"Francia mezben fogok a TV előtt ülni! "
:D:D
Ennel keves jobb dolog van ugyanis ezen a vilagon.

"Majd lesz, ha rászolgálnak .."
:D Mar latom is hogy a kommentedet olvasva elkezdenek edzeni mint az őrült.. nagyon fognak igyekezni erted, "francia barátom".

GGG77 2010.05.30. 17:59:51

Először és egyben utoljára a '98-as vb döntőn szurkoltam a franciáknak.

FORZA AZZURRI!

popovich 2010.05.30. 18:02:16

@robot_: nekem kurvanagy zaszlom is van

Morgó Muki 2010.05.30. 18:09:59

@robot_: Ha nem változtatnak sürgősen, senki sem focimeccsre járni. Rengeteg meccsen voltam, ahol szívesen szurkoltam (volna) a magyar foci válogatottnak, de húszonvalahány évesen beleuntam, hogy hülyének néznek. Az 1:7-es Jugoszlávia elleni meccsen megtört bennem a lelkesedés, bár még utána is sok mérkőzésen voltam, de legalább 5 éve egyre sem megyek. Attól tartok, sokan hasonlóan gondolják. Jó példa, hogy Lipcsei Péter búcsúmeccsén 2500 ember volt.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 18:11:46

@robot_: Szeretem a franciákat, mivel az egy működő társadalom, szemben a magyarral. A rendőr 5 perc alatt kiér, ha hívom, sőt, van rögtönítélő bíróság, ha elesik/összesik valaki az utcán 20-an rohannak oda, mielőtt az illető földet ér. Ha szomorú vagy, rádmosolyognak, nem lehet bliccelni, akár miről legyen is szó, ezért mindennek van valamiféle tisztelete, 30 éves ember nem lehet vezérigazgató semmilyen cégben, mivel van szamárlétra, a kaja világbajnok és nem drága, a foci kiváló, és egy a zászló, ha elfogadod azt, amit jelent stb. Vidéken 99%-ban csak fehér embert látsz, vagy ha nem az is dolgozik ezerrel. Ez Franciaország. Szóval nem csak pöszék, habár sejpítenek is, de ki nem?! Csak nálunk az gyerekkorban betegség, és logopédiai eset, habár az a természetes... :) Amúgy fingjuk nincs hol van Magyarország, Trianonról is csak a németek miatt hallottak. :)

mindegykivagyok 2010.05.30. 18:41:20

Kezetfoghat Koumannal!Az egycsatàros "specialistàk"!Csak a meccsüket nem lehet nézni!

Nagykevély 2010.05.30. 19:04:15

Franciák...francia válogatott...hmmm. A múltkor csak egy csomó bantunégert láttam kék mezben, de biztos elromlott a tévém.

robot_ 2010.05.30. 19:04:32

@A kód neve Merkúr:
Jajj, de ez meg olyan sarkos... ez baromsag. "Ez Franciaorszag."
Mert itthon még sose segitett senki a masikon amikor osszeesett, meg itt ha valaki szomoru azt megtapossak, még sose viditotak fel senkit, nem? Semmi baj nincs a magyar kajával se, bár kicsit tulajnarozzak, es ennek amugy sincs semmi koze mar a focihoz. Egyesek azt mondjak hogy jo ott elni, egyes munkatarsaim meg hanyatt-homlok menekultek Franciaorszagbol. A fociban mindenesetre volt 2-3 jo evuk 90 utan es ennyi, egyebkent meg tul sok az elvaras, es keves az eredmenyuk. Nem jelentos focinemzet, bar teny hogy az volt, mint pl Urugay is, de mar ok sem azok. ennyi.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 19:29:54

@Punxsutawney Mormota:
Ja.
Vagyis mégsem, amikor kellett volna, pont szarban hagyta őket.

A szlovákokkal, románokkal semmi bajom, én is szurkolok nekik, de a franciákank?
Annyira takony nép a világon nincs még egy.
A franciák meg a játékos foci? Hol kell röhögni? Olyan izzadságszagú erőlködést művelnek, hogy az valami förtelmes.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy hogy jutottak ki a VB-re. Ha a FIFA-ban lenne egy kis tisztesség, diszkvalifikálta volna őket, Henryt meg örökre eltiltja a válogatottságtól.

Morgó Muki 2010.05.30. 19:31:45

@robot_: Azért 2-3 jó évnél kicsit több jutott nekik. 1984-ben és 2000-ben EB-t nyertek, 1998-ban VB-t. 2006-ban másodikok, 1986-ban harmadikok, 1982-ben negyedikek voltak a VB-n. 2001-ben és 2003-ban megnyerték a Konföderációs kupát.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 19:32:30

@A kód neve Merkúr:
Képzeld, voltam, elég sokfelé. De Párizsban pl. pont nem.
Elég tahó nép.

De láttam olyan francia tehenet is, aki a taknyos zsebkendőjét, miután belefújta az orrát, kibaszta a 16-os busz ablakán (tudod, az jár a budai várban).

De te csak szeresd őket, baszd meg.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 19:35:48

@Morgó Muki:
Ha az a VB nem Franciaországban, soha nem nyernek. Máskor valahogy a közelébe sem kerültek.

Az angolok dettó.

Morgó Muki 2010.05.30. 19:36:46

@Quentin vagyok Montargis-ból: A demagógia a retorika azon fajtája, amely az érzelmekre és az előítéletekre próbál hatni. ...általában tetszetős, részigazságokon, vagy irreális elképzeléseken alapuló politikai programok vagy kijelentések rosszalló (pejoratív) megjelölésére. (wikipédia)

Morgó Muki 2010.05.30. 19:37:30

@Quentin vagyok Montargis-ból: Azért azt még áruld el, kinek érdemes szurkolni!

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 19:51:03

@robot_:

"Mert itthon még sose segitett senki a masikon amikor osszeesett"

Ezt nem mondtam, de simán ez az általános jelenség Mo-n - sajnos.

"Semmi baj nincs a magyar kajával"

Nekem se, csak nekem kissé nehéz, és zsíros, ettől még jó kajáink vannak, de ha valamelyik nyugati haverom idejön akkor egy hétig fosik :) De ennek tényleg semmi köze a focihoz, habár Fro-ban nincs annyi elhízott ember, se a városokban, se a focipályán (!)

"A fociban mindenesetre volt 2-3 jo evuk 90 utan es ennyi"

Uhh, ez egy kicsit fájt, ugye nem kell linkelnem?!

Hidd el, jó ott élni, még az utolsó senkiknek is, mivel a minimálbér pl 1350€ mennyi is az most 380.000Ft/hó, és ez tényleg csak under the line pénz. Képzelheted mennyit keres egy kisnyugdíjjas vagy tanár :) De nem csak ezért, hanem azért is mert embernek néznek. Hoppá

"Nem jelentos focinemzet"

Uhh, ez már nagyon fájt. Pláne úgy, hogy bármerre járok, minden francia városban ezer meg ezer focipályát/grundot, és rajta megannyi gyereket/felnőttet látok. (fehéreket is :)

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 19:55:00

@Quentin vagyok Montargis-ból: Jaja, tahó nép, de a magyarok a non plus ultra, ha kulturáról van szó :D A marhák, kukába a francia kulturával, ami nem is létezik :D

Kössz a személyse búcsút, gondolom te vagy a Várban a parkolóőr :D, majd ha arra járok dobok egy kis plusz aprót, hogy meglegyen a kocsmában a bazdmegelésre való. (a neved amúgy találó :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.30. 19:58:01

Én nem tudom, az utolsó a Platini-féle válogatott volt, aminek élvezni lehetett a játékát.

Zidant tiszteltem a tudásáért, de ritka nézhetetlen, ellenszenves, szar egy válogatottjuk volt (igen, nyeretek egy VB-t, ahol pl. a horvátok ellen normális bíráskodás mellett kiestek volna).

Pedig Anri (jó, Henry) az egyik (az "egyik" szó csak udvariasságból szerepel a mnondatban) legelegánsabb futbalista a világon.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.30. 19:59:09

@A kód neve Merkúr: nekem meg idejött a bahamai haverom, és nem tudtam olyasmit adni neki, amitől nem olvadt el. Különösen anyám tejfölös csirkepaprikása ámította el.

robot_ 2010.05.30. 20:00:39

@A kód neve Merkúr:
Na jo, en tenyleg elso kezbol kaptam mas infokat, az orszagrol, eleg hiteles, de tenyleg hagyjuk. Inkabb a foci resze:
tenyleg kozepszeruek most es kesz. Az hogy mi volt regen azt hagyjuk, egyszeruen nem jelentosek es kesz. Brazilia, Argentina, Hollandia, Nemetorszag, Spanyolorszag, Olaszorszag, Portugalia szerintem mind jobb csapatok, es teny hogy "elvileg" most kint sem lehetnenek a VB-n a franciak. Ez sajnos igy van es kesz. Es akkor most hagyjuk az 198x-ben jatszott meccseket, meg a 11-essel eldolt dolgokat. Ma szarok. Regen meg a magyarok is jok voltak, szoval hogy mi volt regen azt el kellene felejteni.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 20:03:19

@RAMBO: félre ne érts, mindenkinek baromira izlik a magyar kaja, nekem is, csak ami utána van, na az nemkéne :)

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 20:06:58

@robot_: Én csak a saját tapasztalataimat írtam meg. Visszatérve a focira: hát nincs Platini, Zidane és a többi, csak egy csaló Henry, de vigyázz, nehogy elsüljön a lába az Afrika Válogatottnak :) Nekem a titkos favoritjaim mindig is a szerbek voltak, de nálam az olasz foci a nyerő, illetve a holland totális futball, és a brazil.

robot_ 2010.05.30. 20:41:59

@A kód neve Merkúr:
ja, sztem is holland, portugal, spanyol, vagy brazil lesz a befutol, de majd kiderul. Mindig egy csomo veletlen dont altalaban, de hat ez ilyen.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 21:04:47

@Morgó Muki:
A franciákon kívül kb. bárkinek.
Akár még a németeknek is.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.05.30. 21:08:51

Christian Dugarry, az meg ki? a Christophe kevésbé ismert ikertesója...?

Sudák 2010.05.30. 21:15:57

@ottókár: szívemből szóltál! Cantona volt az utolsó császár, talán nem véletlen, hogy lemondta a válogatottban való szereplést. Amúgy most már lehet, hogy ideje lenne egy néger szöv. kap., vagy indulhatnának akár az Afrikai Nemzetek Kupáján is.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 21:17:11

@A kód neve Merkúr:
Focipályát az USA-ban is mindenfelé látsz (európai focira gondolok), de jelentős focinemzetnek nem nevezném őket mégsem.
A franciák is a jelentős hátszél nélkül azért sehol nem lennének, max. egy középszerű focinemzet szintjén (tény, hogy nálunk vagy 25-30 éve már jobbak).

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 21:18:25

@Sudák:
Lemondta, mert megsértődött, hogy a hazai VB-re nem válogatta be az akkori szövetségi kapitány.
(Mondjuk én biztos beválogattam volna.)

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 21:24:58

@robot_:
A portugálok legjobb esetben is a 4 között esnek ki, de lehet, hogy addig sem jutnak, bármennyire szimpatikusok is (pláne azok után, amit Fehér Miklós halála után tettek).
A hollandok dettó. Valahol útközben mindig megzakkan nekik a szekér (lásd 2 éve az oroszok ellen, pedig a franciákat félgőzzel focizva radírozták le a pályáról, Robben gólját meg hitetlenkedő gólörömét azóta is látom magam előtt). És ezek azért nincsenek annyira erősek és egységesek, mint a 74-es meg a 78-as csapatuk, van néhány (esetenként érdemtelenül) sztár meg egy csomó vízhordó.

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 21:28:22

@RAMBO:
Csatlakozom.
(Azt mondjuk nem értem, hogy Henry mellé Trezeguet-t miért nem lehet beválogatni, mikor kb. egymás gondolatát is tudják.)

Quentin vagyok Montargis-ból 2010.05.30. 21:29:49

@A kód neve Merkúr:
Hát a franciára azért nem használnám a kultúrnép jelzőt, az tény.

Egyébként nem, én az vagyok, aki anyádat dugja, add oda neki a nekem szánt pénzt, majd legközelebb ideadja.

robot_ 2010.05.30. 21:31:25

@Quentin vagyok Montargis-ból:
Ok, de ha legjobb esetben akkor ezek szerint a hollandok es a portugalok a 4 kozott lesznek, akkor
a) egyreszt mar nem szar csapatok,
b) ha ugy hozza sors, hogy nem egymas ellen jatszanak a dontobe jutasert, akkor egyik mar szuksegkeppen megnyeri a VB-t, ez vilagos.
Tehat tudom hogy nem ezt akartad irni, de vegulis amit irtal abbol az jon ki, hogy akar siman lehet is hogy nyer valamelyik.
Egyebkent ha ezt a kettot nezzuk en a hollandokat azert eselyesebbnek tartom,
de a portugaloknal Nani is es C. R. is veszelyes tud lenni, de a holland valahogy jobb csapat velemenyem szerint.
A brazil meg szerintem nagyon eros vedelemmel van megaldva, de elol talan nem annyira jok mint lehetnenek, argentinok meg talan forditva.

robot_ 2010.05.30. 21:35:43

marmint ugy ertettem, hogy ha 4 koze jut tenyleg mind a ketto, akkor ha egymas ellen jatszanak, akkor az azt jelenti hogy az egyik tuti dontos is. :)
csak elirtam.

dr. Közbiztonság Szilárd 2010.05.30. 21:50:43

@robot_:
Egyrészt nem szar csapatok, de annyira nem is jók; kb. mint te matematikából/logikából :-).
Ugyanis ha nem egymás ellen játszanak a döntőbe jutásért, akkor valószínűleg egyik sem jut be, ha meg egymás ellen, akkor aki bejut, az a döntőben kap ki.
De szerintem a 4 közé is max. egyikük kerül (nem tudom az ágakat fejből). Vagy egyik sem.
A portugáloknál azért jusson eszünkbe, hogy irtózatos mázlival jutottak ki, minket ugyan simán vertek oda-vissza, de mondjuk az albánokkal mindkét meccsen meggyűlt a bajuk, Portugáliában pl. csak ikszeltek. A dánok meg verték őket Portugáliában, pedig a dánokat kis szerencsével itthon vertük volna, kint meg vertük is, bár annak részükről már nem volt tétje.

Meg hát az afrikai csapatokról sem kéne elfeledkezni. Igaz, hogy U20-as, de azért Ghána csak verte 10 emberrel Brazíliát a döntőben (és vagy 85 percet játszottak emberhátrányban a hosszabbítást is tekintve)...

robot_ 2010.05.30. 21:58:32

Ja, hat azert is mondtam, h sztem is a Hollandok a jobbak ha mar errol a kettorol beszelunk, de azert hollandiaban is jobb volt a Kluivert-Bergkamp-Overmars-F.deBoer-R.deBoer-Cocu-Reiziger-Stam-Seedorf-V.derSaar felallas, de szerintem erosebbek sok eselyesnek velt csapatnal. Pl. ha az angolok nemetek meg a spanyolok igy jatszanak, mint most a bemelegito meccseken, akkor siman bejuthatnak a dontobe olyan csapatok mint a portugal is akar, de a holland szerintem mindenkepp. (bar szerintem a mostani belemegito meccseknel lenyegesen jobb formaban lesz majdnem mindegyik csapat)

Morgó Muki 2010.05.30. 22:06:09

@robot_: Igazad van abban, hogy az általad felsorolt csapatok - papíron - mind jobb mint a francia, de azért még szurkolhatok nekik. A szurkolás nem csak ráció, hanem leginkább érzelem.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 22:13:33

@Quentin vagyok Montargis-ból: Jah, hogy te voltál az a fekvő részeg, akinek nem adtam lóvét a Várban, a kapualjban mert olyan szarszaga volt, hogy majdnem behánytam. Utólag is elnézést, hogy simán átléptem feletted

Bunkó vagy Báxi, de rá se ránts, én is mindig elgondolkodom mielőtt elolvasok egy könyvet, mielőtt kimegyek az utcára letépni egy-két paraszt fejét :D

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 22:14:49

Remélem a nevemből rájöttél mi a szakmám, eltaláltad: IP specialista vagyok. A mielőbbi viszont látásra ;)

robot_ 2010.05.30. 22:53:43

@Morgó Muki:
persze,
abszolut nem mondom hogy ne szurkolj nekik, ha egyszer neked ok szimpatikusak, akkor persze h nekik szurkolsz, ezzel mindenki igy van.

bigthereal 2010.05.30. 23:37:04

@A kód neve Merkúr: húúú, most beszart mindenki...

egyébként meg hogy lehet a szlovákoknak, szerbeknek, románoknak, cseheknek, franciáknak szurkolni?

6 éves korom óta rühellem ezeket az országokat/csapatokat...

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 23:46:30

@bigthereal: Értelmes gyerek lehettél, ha már 6 évesen tudtad kiket kell gyűlölnöd, engem valami másra tanítottak a szüleim. Gondolom azóta kicsit változott a véleményed, ha nem, akkor nehéz életed lesz.

rexford 2010.05.30. 23:49:24

Bántóan trehány ez a poszt. Bocs, Bastille.

Franciaország jó hely, a franciák többnyire jó arcok, és Magyarország is bejön nekik, Clemenceau ide vagy oda.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.30. 23:54:39

Elképesztő ez az ország, Mo-n élnek a világ legjobb- legértelmesebb arcai, de a világ legostobábbjai, legbszűkültebb emberei is.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.05.30. 23:58:13

@A kód neve Merkúr: Nem. Magyarországon pontosan olyan emberek élnek, mint mindenütt máshol. Ezzel kéne megbarátkozni végre.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.31. 00:29:21

@mistinguett: Hát igen, mindenhol két lábon járnak az emberek, és a szájukkal beszélnek, de azért ennél mintha bonyolultabb lenne az élet :D

bigthereal 2010.05.31. 08:22:40

@A kód neve Merkúr: ahogy olvastam és tanultam, magamtól jöttem rá, hogy ezek az országok ellenségek.

nem kellett sok hozzá, de van, aki még mindig nem látja...

te csa k szeresd nyugodtan a franciákat!

_alerob 2010.05.31. 10:38:49

@bigthereal: "ahogy olvastam és tanultam, magamtól jöttem rá, hogy ezek az országok ellenségek." Mintha valami kisiskolást hallanék, aki katonásdit játszik. Szerintem az ilyesfajta véleményed, elved tartogasd meg magadnak és ne itt bontakozz ki, ugyanis csehekről például szó sem volt, franciákra meg nyomós érveket nem írtál, hogy miért ellenszenvesek neked a FUTBALLBAN.

Domenech egy ellenszenves bunkó. Rengeteg játékost nem játszatott akikkel a Francia válogatott többet érhetett volna el, de minimum szimpatikusabb lett volna. Ehelyett vannak arcok a keretben, akiknek közük sem kéne, hogy legyen a tagsághoz. Trezeguetet egyszerűen nem értem, miért nem játszatja. Lehet nincs jó szezonja, de Henrynek se volt fényesebb.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.05.31. 10:53:31

@A kód neve Merkúr: Persze, a dolog bonyolultabb. Csak arra akartam utalni, hogy nagyon jót tenne a magyar kultúrának (is), ha végre elfelejtenénk azt vizslatni, hogy ki jobb nálunk, meg ki rosszabb, és inkább elkezdenénk élni egy kicsit. De ebben szerintem egyetértünk, felesleges is túlragozni.

nagyon halott 2010.05.31. 11:10:02

@Bastille: sajnos nem beszélni olasz, mit mond pontosan?

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.31. 12:22:00

@mistinguett: Nem tudom Mo-n miért gondolják azt rögtön az emberek, ha valaki valamilyen szempontból megjegyez bizonyos pozitív dolgokat, bizonyos országok működési kultúrájáról, hogy az rögtön a magyarok ellen van. Tényleg nem értem, miért gondolják emberek, hogy valami, ami pozitív máshol, az rögtön ellenük van (említettem a nyugati rendőrség kiváló munkáját, étkezési szokását, utcán történő segítőkészségét; tényleg ez olyan probléma, ami után azt kell hinni, hogy valaki azt hiszi, hogy Mo-n más emberek élnek?!). Képtelen vagyok megérteni, hogy ez miért nem úgy jön le másnak, hogy az, ami működik akárhol máshol a világon, arról miért nem úgy gondolkodunk, hogy át kell venni, mert jó. Miért kell rögtön a rosszat feltételezni, vagy azt, hogy az illető magyarellenes, illetve utálja a szülőhazáját. Vagyok annyira pozitív személyiség, hogy azt higyjem Mo-n az emberek teljesen le vannak stresszelve, szét vannak hajtva, és ezért túlfejlődött az ellenségképük és sok olyan dolog, ami elvileg egy egészséges társadalmi struktúrában szinte ismeretlen fogalom.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.05.31. 12:24:29

@bigthereal: "ahogy olvastam és tanultam, magamtól jöttem rá, hogy ezek az országok ellenségek."

Ezzel a hozzáállással már tényleg nem lehet mit kezdeni, sajnálatos.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.05.31. 13:07:41

@A kód neve Merkúr: Szerintem a sok iskolában tanult marhaság a ludas. Legalábbis nekem azt verték a fejembe anno a suliban, hogy az a baj, hogy kis nemzet vagyunk, és a nagyok elnyomnak minket. Soha nem említették, hogy a hollandok vagy a svájciak is "kis nemzet", őket mégse "nyomja el" senki. A magyar oktatás az én időmben (nem oly rég) azt tanította lépten-nyomon, hogy mi mindig szerencsétlen áldozat voltunk, a "nagyok" mindig összeesküdnek ellenünk. Nem csoda, ha egy csomó magyarnak egyrészt túl nagy nemzeti egója lesz (ha a nagyok így összefognak ellenünk, biztos baromi veszélyesek vagyunk), másrészt kisebbségi komplexusa, hiszen azt tanultuk az iskolában, hogy mi egy szerencsétlen, "maroknyi" nemzet vagyunk. A kisebbségi komplexus meg ilyen, hogy mikor más sikerét látja az ember, akkor mindig szükségét érzi bizonyítani, hogy ő is van olyan jó. (Rosszabb esetben, hogy a siker kamu, csalás stb.) Magyarországon meg kell tanítani az embereket más sikerének örülni, mindjárt több sikerünk lenne nekünk is.

Mindazonáltal a franciák halmozottan hátrányos helyzetűek Magyarországon, az ő sikereiknek még sokkal nehezebben örülünk, mint másénak. Ez van. De hát akit zavar a hátrányos helyzet, az szurkoljon a fritzeknek, ugye. :)

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.05.31. 13:13:38

@bigthereal: Bátorkodom megjegyezni, hogy amit olvastál, az a múlt (ráadásul a komcsi tankönyvek által írott múlt), most meg 2010 van. A második világháború kurvára elmúlt, német csapatok állomásoznak Franciaországban, franciák Németországban anélkül, hogy ez bárkinek gondot okozna, és az a nemzet a győztes, amelyik a jelenre koncentrál. Az, amelyik fogcsikorgatva keserg a múlton, az meg egy szörnyűséges lúzer.

2010.06.04. 18:03:37

Sportdiplomácia, mi? Szerintem nem Domenech-t kéne ekézni, az igazi francia büdös, csigától fingó bunkó az bizony a jó (MUHAHAHA!) Misel (igen a platíni)! Na, a mi Miselünk rendesen belefosott a horvátok és a mi müzlinkbe.
EB-rendezésről van szó. Na, ez a kedves kis püffedtarcú figura megmutatta nekünk és déli szomszédunknak, milyen is tud lenni egy magát rendesen felszívó gall kakas. Valami ótvar jelentéktelen dolgon besértődve, mint FIFA-atyaúristen, a hasára ütött és elküldte ezt a két országot a büdös picsába.
Persze, most Misel elégedett lehet a félfeudális Ukrajnával, meg - az amúgy nagyon szimpi - Lengyelországgal, na, megmutatta Európának, hogy mekkora faszagyerek (inkább csak FASZ) ő.
Kívánom neki, hogy még sok-sok évig melegítse a fingszagú valagával a FIFA elnökségi bőrfoteljét (büdös seggel jó ám izzadni a bőrbe!) és agyatlan "ötleteivel" baszkurálja még tovább széjjel a nemzetközi futballt.
Ahoj, Misel! (A kurva anyádat!)
Ettől függetlenül lelkesen szurkolok a francia válogatottnak, mert szerintem jók lesznek (remélem jobbak, mint az "orannyék").

2010.06.05. 00:05:53

@mistinguett:
Jól van, na... :DDD Bár akkor is idegesít ez az EB-rendezés-huzakodás. Platininek nagy szerepe volt benne, sajnos.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.06.05. 19:16:30

@Selkath: :)
A magam részéről nem tartom olyan nagy bajnak, hogy nem mi rendezzük az EB-t, év(tized)ekig nyögtük volna az árát. Ettől még Platini lehet pöcs, de az EB-t nem sajnálom.


süti beállítások módosítása