Kövess a Le Facebookon!

Kövess a Le Facebook-on!

Hirdetés

Lumière fivérek

Lumière fivérek
Watch videos at Vodpod and more of my videos

Friss topikok

  • szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: Zidane frank? Milyen frank név az, hogy zinedine? Valami afrikai bevándorló migráns ükunokája leh... (2018.07.15. 15:30) Kis múltidézés
  • pimpalini: @G_Norton: Úgy gondolom, hogy ez a francia csapat zsoldoscsapat. Bennün - tisztelet a kivételnek... (2012.07.02. 10:09) Jobb is
  • szanalmas: Erről a francia csapatról egy dolog fog eszembe jutni az Eb után, hogy semmi nem jut eszembe erről... (2012.06.24. 11:18) Spanyol-francia beharang
  • G_Norton: @beebeer: Az nekem mindegy, hogy vétlen volt-e, vagy sem, ha kapura menő lövésnél akadályozom a la... (2012.06.21. 14:29) Kakashere-pörkölt svéd módra
  • G_Norton: @pimpalini: Most is használták a széleket (Ribery és Ben Arfa nagyon csúnyán lehagyták a védőket),... (2012.06.19. 23:20) Hozni a kötelezőt

Címkék

A franciák önmegsemmisülése

2010.06.22. 17:50 - Valuska

Ha valaki volt már tagja csapatnak, tudja, milyen tehetetlenül vergődni egy rossz taktikai felállásban. A franciák önmegsemmisülése pontos példája annak, miért van szükség edzőre. Anelka nyerni akart, higgye el mindenki, ahogy azt is, nem az a baj, hogy egy rúgott góllal estek ki, hanem az, ahogy: pökhendien, nagyképűen, lázadozva, reménytelenül és esélytelenül. Egy igazi edző 11 utcagyereket is képes csapattá alakítani. Egy rossz edző a csapatot 11 utcagyerekké bomlasztja.

A játékosokkal egyetértésben: senkinek semmi köze hozzá, hogy egy csapatban a játékos és az edző hogyan intézi a dolgokat, mivel azt sem tudjuk, korábban hogy volt. A játékos próbál mindent megtenni, de egy rossz taktikai felállás, ahogy a Domenech-féle 4-3-3 az impotens játékkal vált egyenlővé, megbénítja nemcsak a legjobb játékosokat, mint Ribéry, Evra, Toulalan vagy Anelka, hanem egy csapatot sem működtet, sőt előbb szétszedi, majd önmagát falja fel. A tehetetlenség előbb csalódottságot, majd erőszakot szül, ahogy előbb Anelka akadt ki, majd a pályaedző veszett össze a csapatkapitánnyal, Evrával, hogy végül a vb-történelemben valószínűleg először ne menjen ki edzeni egy csapat. A francia csapat kínosan, nagy problémákkal utazik haza.

Minden Domenech felelőssége. Ő válogatott játékosokat, ő rajzolta fel a taktikát és neki kell az egyes játékosokkal megtalálni a közös hangot, mint ahogy minden edzőnek ez a feladata. Anelka valószínűleg paraszt volt az öltötőben, de egyfelől ennek nem szabadott volna kikerülnie, másfelől egy edzőnek ezt rendbe kell tudnia rakni. Domenechnek ez sem sikerült. A vb-ezüstöt szerző szövetségi kapitány egy Eb-n és most egy vb-n mutatta meg, mennyire képtelen egy csapatot összerakni, meccselni és működtetni, bár értehetetlen a francia szövetség is, hogy az Eb után miért adtak még egy lehetőséget Domenechnek. Egyébként az ezüstről is azt beszélik, hogy csak Zidane tehetett róla, mindenféle értelemben, ugye.

Amikor a franciák három meccséről beszélünk, akkor Domenechről beszélünk elsősorban. Az egyes játékosok kifejezetten jó szezont hoztak össze maguknak klubcsapataikban, így mindenki okkal reménykedett nemcsak szép játékban, hanem győzelmekben is. Egy félelem volt, ami miatt még a franciák sem merték a legjobb négy közé várni csapatukat, hogy nem bíztak az edző taktikájában, de még inkább abban, hogy képes lesz rendet rakni a fejekben, hogy a cél érdekében mindenki alárendelje az egóját, így csapatot alkotni.

Egy csapat mindig annyit ér, amennyit gondol magáról. A franciák nemhogy csapatot nem alkottak, de így nem is tudtak semmit se gondolni magukról, és persze ez érthető: ha nincs egy mindent irányító és meghatározó edző, akkor miben higgyenek. Párhuzamos példánkban Phil Jacksonra és a Los Angeles Lakersre kell gondolni, mert előbbi 11. bajnoki címét ünnepelte a múlt héten. Ő volt az az edző, aki előbb Michael Jordan, majd Shaquille O'Neal, végül Kobe Bryant vezetésével győzött, mindegyikkel többször is. A kosárlabda történetének legnagyobb játékosai ők, akik egy dolgot megtanultak: az edző teszi csapattá a csapatot. Jordan például egy remek játékos volt, de szupersztárrá akkor vált, amikor lett körülötte csapat, és taktika (egyébként mindhármuk esetében a Triangle Offense). Phil Jackson egyik alapvetése az volt, hogy a jó csapatok akkor válnak a legnagyobbá, ha a játékosok képesek megbízni egymásban és az én-t felcserélni a mi-re. Ezt csak és kizárólag az edző tudja elérni.

Egy csapatot nagyon fontos technikailag és fizikálisan felkészíteni egy-egy meccsre és versenyre, de még fontosabb mentálisan összerakni. És ez a nehezebb. Egy válogatottban nincs rossz játékos: az adott nemzet lehetséges legjobbjai vannak együtt, klubjaikban meghatározóak, mégis minden átalakul akkor, amikor a vb-re készül egy csapat. Henry a kispadra ül, mert erre van szükség. Jackson másik nagy mondása volt, hogy el kell érnie minden játékosnál, de leginkább a csapat legjobbjánál, hogy maximálisan higgyen benne, mert csak akkor fognak tudni együtt dolgozni. Domenechtől kevés értelmes dolgot tudunk idézni, legutóbb például mérhetetlen hülyeségnek nevezte játékosai levelét, de mégis felolvasta. Edző nélkül nincs meccs, nincs győzelem, sőt játékos sincsen. Alex Ferguson állítólag felhívta Wayne Rooney-t, hogy ne izguljon.

Ha megvan az edző, akkor ő megvívja a harcait. Előbb nemcsak kitalálja a taktikáját mindenféle változtatás nélkül, de meg is érteti a játékosaival. Ha még sem válik be a taktika, és változtatni kell, akkor képes azt is megértetni, mert a játék ilyen, változik. Egy jó edző Anelkát rögtön elintézi csendben. A csapatkapitány, Evra a legjobb barátja kellene legyen, ahogy mondjuk Kemény Dénesnek Benedek Tibor, akit edzőként maga mellé is vett, annyit jelentett a csapatnak kapitányként.

A franciák következő szövetségi kapitánya Laurent Blanc lesz, a nagy generáció csapatembere. Nehéz dolga lesz, mert nem a focival, hanem lelkekkel és érzelmekkel kell foglalkoznia, előbb mindent kibeszéltetni, hogy utána megfelelő döntéseket hozhasson. Ha meg valaki nem illik bele a csoportba, akkor attól, bármilyen jó játékos, meg kell válni, mert azt már azt már párszor bizonyították, hogy sokkal többet árt.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://allezlafrance.blog.hu/api/trackback/id/tr212101417

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cissé: Aztaqrva...! 2010.06.22. 19:22:55

Ennek meg mi baja? Kattints a képre és megtudod! (segítség) Vessétek a mókusok elé!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamok ember 2010.06.22. 20:28:05

Maradona gólja az angolok ellen, szintén VB-n. A foci, úgy tűnik, áték, és minden játékban csalnak.

A primitív rasszizmust nem értem, pl. Pelé bőre is néhány árnyalattal sötétebb, mint az itt szakértőké, a franciáknál Zidane rúgott két gólt a döntőben, amikor világbajnokok lettek 12 éve. Ő ugye maghrebi, lenézett észak-afrikai.

earlyrat 2010.06.22. 20:38:41

zidane a valaha volt legnagyobb puskás után. ilyen edző mellett ezüstig menni, az nem piskóta.

smartdrive 2010.06.22. 21:02:39

@borivója: jaj szegény Domenech. igazságtalanul utálták a saját játékosai

tessék tudomásul venni, hogy ő cserélhető, a játékosok nem - és ilyen helyzetben lemondani

de ez a hiú kis pöcs tíz körömmel ragaszkodott a székéhez, és bármit feláldozott érte

palotai3 2010.06.22. 21:17:11

Ezek a játékosok azért vesznek fel vagyonokat, mert állítólag profik. Egy profi játékos nem teheti meg, hogy bevágja a durcit és nem megy edzésre.
Nekem is volt már síkhülye főnököm, utáltam, lenéztem, de sajna, dolgozni azért el kellett menni.

atlbilbaoo 2010.06.22. 21:23:55

Fogott az írek bosszúja!
Csigások mars haza!

atlbilbaoo 2010.06.22. 21:25:50

@earlyrat: Zidane? Ember hol élsz?
Idegbeteg roncs !
Tönkretett egy VB döntőt a csapatának, és azért még tudnak páran rajta kívül focizni, még a csigásoknál is, nemhogy a világban!

2010.06.22. 21:35:31

@Murderface: Követted a franciák selejtezőben játszott meccseit? Láttad, milyen fogalmatlanul veszítettek Ausztria (!) ellen? Láttad, milyen tanácstalanul ikszeltek a románokkal? Négy éve minden meccsükön ugyanazt látni: nincs taktika. Ez ki a picsa felelőssége, ha nem az edzőé? Aki figyelemmel kísérte a franciák vergődését a legutóbbi VB óta, annak nem lehet kérdéses, hogy Domenech-kel van baj elsősorban.

Illetve igen, a szövetséggel is, akik állítólag tényleg azért nem akarták meneszteni 2008-ban az EB-fiaskó után, mert Deschamps jött volna a helyére, a szövetség meg félti a helyét a '98-asoktól. Állítólag.

2010.06.22. 21:37:55

@keptelenseg: Öngól, százszor át lett beszélve, hogy a Domenech-éra alatt az a négy jó meccse volt a csapatnak a VB-n, amit állítólag ZZ hangszerelt. De ez a posztban is benne van.

2010.06.22. 21:43:23

@Ted Striker: Persze. Domcsi egy paraszt.

syndika 2010.06.22. 21:54:36

@kamikaze5
egyetértek, pontosan ezt kellene!

(azért az is elárul valamit, hogy Domenech mamája beszélni szeretne Anelkával... ő csak ismeri a kisfiát, tudja pontosan, hogy most aztán kard ki kard és neki kell megvédenie a gyermekcsét...)

Domenech nevetséges és a posztra méltatlan figura, a franciák szánalmas szereplésétől eltekintve is.

Mokker 2010.06.22. 22:02:39

@Hajrá, Fő- és Albánia!:

Eddig visszafogtam magam, de te undorító vagy. Olyan vagy, mint a magyarok többsége sajnos: ha az én lovam megdöglött, dögöljön meg a szomszéd lova is. Nem azon dolgozol, hogy javíts a helyzeten, hanem azon, hogy másokat is a szarba rángass. Te egy gusztustalan seggfej vagy. Elmondanám továbbá, hogy nem CSAK a franciák szedték szét az országot. A németeket ugyanúgy okolhatnád, amiért 1870-ben elvették a franciáktól Elzász-Lotaringiát, vagy amiért rávették Ferenc-Józsefet arra, hogy hadat üzenjen. Okolhatnád az angolokat,amiért nem tettek semmit, okolhatnád az olaszokat, amiért gyáva kis szaros módján viselkedtek, vagy okolhatnád az amerikaiakat, akik "megnyerték" az antantnak a háborút. Okolhatnád a kor MAGYAR PROPAGANDÁJÁT, miszerint a háború jó dolog! De nem, minden a franciák hibája! Belegondoltál már valaha abba, hogy a franciák esetleg mit szenvedtek? És abba, hogy nem egy emberen/népen múlik egy HÁBORÚ (amihez köztudottan minimum két résztvevő kell) kimenetele? Szánalmas vagy.

sertésmájkrém 2010.06.22. 22:04:46

Ugyan már, 98-ban ki se jutnak a vb-re ha nem náluk rendezik.

Megérdemelt helyüket foglalták el ezen és az ezt megelőző vb-n.

A sok néger francia se tudja megmenteni őket.

sertésmájkrém 2010.06.22. 22:07:23

@Mokker: te meg barátom, full idióta, beszűkült ostoba barom vagy.
A rosszabbik fajtából, aki nem tudja magáról, hogy az.

Viszont minden szart simán benyel, mert úgy kényelmesebb világképe van. Hát persze hogy a magyarok az aljanép és a söpredék. Az a legegyszerűbb, mi?

Te barom.

JLH dr. 2010.06.22. 22:07:26

@atlbilbaoo:

Te normális vagy??
1. Zidane az egyike a valaha élt legnagyobb klasszisoknak, mind játéktudásban, mind játék-intelligenciában - mellesleg emberileg is lehetne példát venni róla
Most divat emlegetni az utolsó VB döntőt, de kíváncsi lennék más hogy viselné az állandó és szántszándékolt, ami konkrétan arra megy, hogy játékra képtelenné tegyenek. Az ilyen Materazzi féle favágó paraszt (agyatlan) ténykedésével meg még az olaszok is tisztában voltak - többek közt ezért, meg mert utálom a macskazabálókat remélem jól kipi...zza őket Hollandia - feltéve, h a digók továbbjutnak
2. 1998-ban a franciák teljesen megérdemelten nyert, bárkinek bárhogy fáj - megjegyzem a nagyon fanya brazilokat azóta 3x kiverték, gyakorlatilag ahányszor találkoztak Ronaldinhoék bőgve távoztak
3. osztom, hogy 2006-ban is már csak a "régiek" (gyakorlatilag Zidane) vitték el a csapatot a döntőig. Domenechet már rég el kellett volna küldeni
A Zidane-féle generációért rajongtam, de ők szívüket lelküket ki is tették a pályán, ezek a maiak... Olyan volt, mintha a magyar válogatottat néztem volna - zéró önfeláldozás, zéró küzdés, zéró hazafias tűz (és nálunk ez nem is fog változni naaaagyon sokáig még)
Hajrá Spanyolország!

Dynojet 2010.06.22. 22:07:48

Nagyszerű !!! Pont azt kapták , amit érdemelnek !!! most gondolkozhatnak, hogy hogyan is kerültek ki a VB-re , esetleg nem-e másnak kellene ott lennie helyettük...
Isten nem bottal ver !

JLH dr. 2010.06.22. 22:16:30

@Mokker:

Teljesen igazad van, arról nem is beszélve, hogy az ilyen demagóg dumát fújók jellemzően azért nem törik össze magukat, kutatnak és olvasnak, hogy legalább kb. objektív képük legyen arról, hogy pl. anno azoknál az asztaloknál a "győztesek" közül ki mit is akart..
Én egyet tudok: anno ha jól emlékszem Ormos Mária cikkét olvastam (kicsit elismert történész), aki arról írt, hogy pl. a nálunk imádott alja macskaevők sokkal-sokkal bőkezűbbek kívántak volna lenni román testvéreink irányába.. úgy fél-alföldnyivel bőkezűbbek
Az angolok (koncentrációs táborok szabadalma az övék pl.) már a '48-as forradalomban is az osztrákokat támogatták. A franciák az I vh. végén az angolszász túlsúlyban már rég nem voltak abban a helyzetben, hogy egyedül érvényesítsenek bármit is az akaratukból! Ebben a mai napig hinni pusztán önámítás!
Jah, és persze az USA is már rég az imperializmus útját járta, senki ne dőljön be a Wilson-i blöffnek!

fran7 2010.06.22. 22:20:21

@JLH dr.: Azért nehogy Zidane legyen a mártír, amiért a vb-döntőn lefejelte Materazzit, mert azt mondta, hogy kellene neki a húga. Akkor a sógorát is lefejelte lánykéréskor, meg a nászéjszakájuk után. Tudatosan csinálta a fejelést nem idegből.
98-ban a franciák megérdemelten nyertek, s Paraguay elleni bírói ítéletek ésatöbbi. Nyertek, jogosan én nem is ezt vitatom, mert három gólt rúgtak, de nem véletlenül nyert Anglia Angliában vb-t, Franciaország Franciaországban. Olaszország Olaszországban. Argentina Argentinában. Tudod ezek a dolgok nem véletlenek.

Mokker 2010.06.22. 22:24:51

@sertésmájkrém:
a) Nem vagyok a barátod
b) A magyarok nem aljanép. Ilyet soha nem mondtam, és ha ezt állítod rólam, nem állok jót magamért.
c) Nem tudom, hogy hajrá fő és albáni közül melyikünk a beszűkültebb. Nem én próbálok meg minden felelősséget másra hárítani.
d) Úgy látom egy büdös kukkot nem értettél abból amit mondtam, mert akkor nem mondanál ilyeneket.
e) Én nem nyelek be semmit megfontolás nélkül, viszont szerintem te nem gondolkodsz (és mellékesen van ötletem, hogy mit nyelhetnél te).
f) Hogy a fociról is legyen szó, tényleg azt kapták amit megérdemeltek. Így nem lehet focivébén (le)szerepelni.

Te pedig, kedves sertésmájkrém többet olyat soha ne merj rólam mondani, hogy aljanépnek állítom be a magyarokat.

kamikaze5 2010.06.22. 22:26:00

Egyet kell értenem mokker-al. Csak az hozza szóba Trianonnal kapcsolatban zsigerből a franciákat, aki nem ismeri a történelmet. Erre egy megoldás van. Elő kell venni a történelem könyveket ( a legfrissebbeket ) és utána visszajönni okosakat mondani. Csak nem értem, hogy miért kell Trianont egy sport blogba belekeverni. Aki ezzel kapcsolatban akar megnyilvánulni menjen a kuruc.infóra. És bármennyire fáj Zidane volt a korunk egyik legfantasztikusabb focistája.

nagyvezérke (törölt) 2010.06.22. 22:26:14

Háháháháháháháháháháhá, béna kakasok, háháháháháháháháhá!

JLH dr. 2010.06.22. 22:27:23

@fran7:

Ebben a formában elfogadom - vagyis úgy, hogy más országok és élvezték ennek előnyeit. De ez sosem így hangzik el.
Nem mondom, hogy Zizou mártír, de kivételes képességű játékos és nem egy a tömegből, ahogy egy kollega fentebb írta.
Azt is elfogadom, h valaki a franciák ellen szurkol, de az mi a ...sznak ír be az "allez france" topikba? Én se megyek az Itáliába be fikázni a digókat (pedig lehetne, mert szaaarok :)).

Ha pedig már megteszi, könyörgöm, legalább kultúráltan - azért tartunk itt ahol, mert k. intoleránsak vagyunk egymással...sajnos

Hajrá, Fő- és Albánia! 2010.06.22. 22:33:03

@Mokker:
Szánalmas és undorító a franciaimádó kurva anyád.
Ilyen tetű nép nincs még egy (olyan tetvek, mint te vagy), amiket meg felhozol, baromságok.
Szenvedni meg nem miattunk szenvedtek, hanem a németek miatt, a németektől mégsem vettek el negyedét sem, mint tőlünk, te ökör.
Az angolok ugyan nem tettek talán ellene, de a franciák tettek tevőlegesen érte, hogy elvegyék az országunk 2/3 részét.

Hajrá, Fő- és Albánia! 2010.06.22. 22:34:55

@kamikaze5:
Hát hogyne.
Zidane meg kiváló fejelő volt. Materazzi tudna róla mesélni.
Nagy játékos, hagyjuk már...

Mrazenec 2010.06.22. 22:43:05

Csak nevetgélek, amikor a francia játékosok bőrszínéről folyik az értelmes eszmecsere. Tudja-e valaki, hogy Franciaországnak van olyan része, ahol az eredeti bőrszín nem fehér? Martinique, Reunion, Francia-Guayana, Új Kaledónia stb...Remélem szegény Perez nem olvassa ezeket a kommenteket, mert elszomorodna...

Mokker 2010.06.22. 22:44:05

@Hajrá, Fő- és Albánia!: Ezt meg mered ismételni a szemembe, te tetű? Ha volna egy csöpp kis agyad, akkor tudnád, hogy nem hülyeségeket beszélek, te viszont igen. Úgy viselkedsz, mint egy durcás kisgyerek, csak az a szomorú, hogy kinézem belőled, hogy nem vagy kisgyerek. De hogy egy akkora takony vagy, mint a parlamenti faszszopók többsége az is biztos. A "kurva" anyám, meg tényleg franciaimádó, mivel hogy francia. És tudod az olyan elvakult seggfejek kényszerítettek rá arra, hogy megismerjem a történelem ezen részét mélyebben, mert meg akartam érteni mi bajotok van a franciákkal. És tudod mit? Meg is tudnám érteni, ha nem lennétek ilyen undorítóan elvakultak. (A németek meg szerinted mért mentek rá a franciákra te pöcs?) Ja, és ha esetleg lenne bátorságod a szemembe mondani, keress bátran. Szánalmas vagy és undorító.

fran7 2010.06.22. 22:47:44

@JLH dr.: Én például nem tartom jó játékosnak Zizout, de az biztos, hogy ő volt azon kevés játékosok egyike, aki ha a pályán volt, nyugodtabban játszottak a csapattársai, s ezt nem feltétlenül a labdabiztossága miatt történt így. Csak ő olyan "világklasszis támadó" volt, aki ha nem igazol el a Realba rúgott gól nélkül fejezi be a pályafutását, kis túlzással.S azért nem véletlen, hogy Dechampsszal és Blanckal ellentétben nem lett edző, mint Nyilasi, aki szeret kívülről kibickedni. Én megértem, ha nem vállal kockázatot, de akkor ne játsszuk a nagyfőnököt. Ez az én véleményem Zizuoról.
Más kérdés: mi lehetett az oka Domenechnek, hogy így bedobta a lovak közé a gyeplőt? Mert én nem elégednék meg annyival, hogy mert idióta, hiú senkire nem hallgató edző. Kell ott lenni valami másnak is.

robot_ 2010.06.22. 22:51:21

@Pacho:
Nem vagyok egobajnok, de nem torvenyszeru, hogy orulnom kell mikor benyeli a kommentem egy szar blogmotor,
de vegul csak kesett. Nincs ebbe semmi ego, megforditva:
aki orul annak hogy megir valamit, es latszolag elveszik, az hulye. :)
Amugy a te kommented is jo volt, semmi koze nem volt a topic-hoz :)

capacete 2010.06.22. 22:53:56

@JLH dr.: Zidane-ról emberileg nem szabad példát venni, bármit is mond a propaganda.
Rengeteg brutális szabálytalansága volt pályafutása során, a 98-as vb-n például földön fekvő algériai játékost taposott meg, amiért kiállították és három meccsre eltiltották.
A Materazzi elleni fejelése - ami mellesleg a vb-döntők történetének legvisszataszítóbb szabálytalansága volt - csak a jéghegy csúcsa.
Ez persze semmit sem változtat azon a tényen, hogy a foci történetének egyik legnagyobb játékosa volt, de nem kéne azt a hülyeséget elhinni, hogy milyen fantasztikus ember.

fran7 2010.06.22. 22:54:34

@Mokker: Azért tulajdonítjuk a trianoni döntést elsősorban a franciáknak, mert ők mindig erejükön felül akartak beleszólni a politikába, miközben nekik volt a "legkevesebb" közük a győzelemhez. Tudod, mi lettünk jóba a nagy nemzetekkel, de soha nem fogadták a közeledésünket, csak amikor alárendeltük magunkat. Arra meg a jobbik fele a nemzetnek sohase volt hajlandó, csak kis kivétellel.
Másrészt ha édesanyád francia, s beszéled is a nyelvet, akkor csak annyit mesélnék neked egy holland származású belga állampolgár a magyar nyelvet a franciához hasonlította hangzásban. Ezt se gondoltam volna, soha hogy a magyar nyelvet a franciához fogják hasonlítani.

jancsibacsi 2010.06.22. 23:01:10

Én nagy Francia cégnél dolgozom. Gusztustalanok és csalnak amiben csak lehet. Nem számit a vevők egészsége, öröme, a lényeg hogy főnöknek érezhessék magukat, hazudnak amiben csak lehet. Semmit nem veszek ami francia még francia ételt sem. Semmit. Mert életveszélyes hosszú távon. A franciák egyben jók: a divatban. Auto-müszaki dolog-élelmiszer tilos. Örülök hogy leégtek és hazatakarodnak.

JLH dr. 2010.06.22. 23:01:31

@capacete:

Szaudi játékos volt :D.
Persze, lehet abban is igazság amit mondasz, de én sok nyilatkozatát láttam - eredetiben - és nem egy elszállt ember. Amennyire én tudom sok jótékonysági tevékenységet végez, intelligens, szerény gyerek. Így értettem, sportba pedig nyilván csak a jó követendő..

robot_ 2010.06.22. 23:01:37

:D:D
Srácok, ezt ajánlom figyelmetekbe:
imagedir.org/Icons/arguing.jpg

"Eddig visszafogtam magam, de te undorító vagy. Olyan vagy, mint a magyarok többsége sajnos"

"te meg barátom, full idióta, beszűkült ostoba barom vagy.
A rosszabbik fajtából, aki nem tudja magáról, hogy az.
Viszont minden szart simán benyel, mert úgy kényelmesebb világképe van."

"Te normális vagy??"

"a) Nem vagyok a barátod
...nem állok jót magamért."

"Szánalmas és undorító a franciaimádó kurva anyád.
Ilyen tetű nép nincs még egy (olyan tetvek, mint te vagy), amiket meg felhozol, baromságok."

"Ezt meg mered ismételni a szemembe, te tetű? Ha volna egy csöpp kis agyad, akkor tudnád, hogy nem hülyeségeket beszélek, te viszont igen."

capacete 2010.06.22. 23:03:19

@capacete: mármint szaúd arábiai játékost taposott meg

Mokker 2010.06.22. 23:04:36

@fran7: Köszönöm a kis ismereterjesztést :) Én is tudom, hogy mért a franciáknak tulajdonítják a dolgot (számítsd bele, hogy sokat ad hozzá az, hogy ők adták a helyszínt). Az alárendelős dolog minden esetben így működik. Más kérdés, hogy vannak népek - mint pl mi, magyarok - akiknek a büszkeségük nagyon nagy (emellett van itt egy kis becsület is, bár ezt már sokan nem ismerik), mások viszont (délkeleti szomszédunk, pl) kúsznak másznak, az ANYJUKAT eladnák egy pár morzsányi segítségért és lenézésért, és sajnos előbbre jutnak vele.

JLH dr. 2010.06.22. 23:05:22

@jancsibacsi:

érdekes amit mondasz, bár biztos igazad van, bizonyos területen nekem más a konkrét tapasztalatom, ezért nem általánosítanék
Márcsak azért sem, mert akkor németből is nézd meg, hogy mit veszel (exmunkatársként mondom - nagy német cég)

capacete 2010.06.22. 23:05:23

@JLH dr.: Azért nem gondolod komolyan, hogy bárki példaképe lehet olyan ember, aki milliárdok szeme láttára tapos meg földön fekvő embert, illetve fejeli le az ellenfél játékosát? Ez viccnek is rossz.
Ha nem lenne ekkora médiaháttere, akkor az egész világ megvetése sújtaná, egyébként teljesen jogosan.

JLH dr. 2010.06.22. 23:07:07

@robot_:

hehe, ez jó - végre egy kellően laza arc..

capacete 2010.06.22. 23:07:55

@JLH dr.: Nem elszállt, kivéve ha játszik. :)
Nehéz elhinni, hogy valaki, aki a pályán többször követett el kirívó brutalitást, az ne lenne ugyanerre hajlamos a civil életben is.

Mokker 2010.06.22. 23:09:09

@robot_:
Nyertél! :D ;)

Na jó éjszakát.
Egyet mondok: Ne általánosítson senki egy-egy esetből. Nem minden francia olyan mint akiket láttok (jancsibacsi: egy cég mindig erre épül, országfüggetlenül ;))

JLH dr. 2010.06.22. 23:10:39

@capacete:

passz, sajnos még nem volt lehetőségem koccanni vele élőben :P

WonderCsabo 2010.06.22. 23:24:58

Talán olyan játékosokat kellett volna kiküldeni, akik télleg magukénak érzik az országot, és nem csak a pénzért játszanak. Tisztelet a kivételnek. Vagy akkor legyen egy francia gyarmati válogatott.

jancsibacsi 2010.06.22. 23:28:20

nrm csippantom a francokat mint oly sokan kis hazánkban. akárhogy is, a patkányok csak ott voltak trianonban. csak a románokat szeretik. és ellenséged barátja az ellenséged

kamikaze5 2010.06.22. 23:28:49

Sok országban jártam, de egy valami mindenhol egyforma: az emberi hülyeség. És még valami. Ismerjétek meg a világot, hogy legyen összehasonlítási alapotok. Volt egy műsor hajdanán egy megosztó személyiség nevével fémjelezve ( hozzáteszem végig kóstoltam a kávé kollekcióját és tényleg jó ), aminek a szlogenje elég találó. A SZÉLES LÁTÓKŐR MINDENKINEK JÁR. És ha tényleg szélesítitek a látókörötöket, bizony sok mindent másként fogtok látni.

Mokker 2010.06.22. 23:32:44

@jancsibacsi: elmagyarázom neked is, hogy nem, a franciák nem szeretik a románokat. Akár hiszed, akár nem mostanra nagyjából ugyanaz a véleményük róluk, mint nekünk. Ezért megy az összes román vendégmunkás a digókhoz.

laji 2010.06.22. 23:33:40

Domenech biztosan egy fa@, de 4 évvel ezelőtt még ezzel is elment a döntőig a csapat, most miért nem? Elnézve néhány nagycsapat vergődését (Anglia, Fr.o., esetleg Németo.), lehet, hogy a formát kicsit későbbre próbálták belőni, csak hát annak van némi kockázata...
A játékosokon viszont nagyon elverném a port, mert nem a taktika miatt nem képes Ribery egy értelmeset passzolni, vagy kicselezni akárkit is. Jó hogy nem már Evra akarja összeállítani a csapatot, meg meghatározni a taktikát, inkább örülne, hogy kivakarták Szenegálból, és hálás lenne érte...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.22. 23:39:10

@Mokker: Nem akarlak nagyon megbántani, megsérteni, de minden nemzet maga dönti el, hogy magának akar jót, vagy másnak rosszat. Sok háború volt, sok döntés ahol valaki saját magának akart jót.

Trianon kapcsán felmerült, hogy akadtak olyanok akik a magyar népnek rosszat akartak, s még az osztrákoknak is adtak át magyar területet...

Akik törekedtek rá, hogy úgy húzzák meg a határokat, hogy azzal eleve kódolták a konfliktust ami ma is sok helyen szenvedést okoz. Mert a rossz szándék a gyűlölet vezérelte őket.

Igen, a Franciákról beszélek. Azokról a franciákról, akik szerint a kisebbségnek joga van kussba maradni és asszimilálódni, ennek jegyében az egykori társaik rasszista ügyeit is elnézik, de egy rossz szót szólsz egy nekik kedves csoportra kikelnek a magyarok ellen, mondván rasszista nép.

A Francia történelem jellemzője, hogy míg szabadságról beszéltek, dikatatúra született, míg egyenlőségről, testvériségről beszéltek sorra voltak kivégzések koncepciós ügyekben. Erre ma is büszkék. Mint a protestánsok elleni mészárlásra is.

Az angolokkal szembeni konfliktus sem véletlen, mint az sem, hogy sokan látnak jó francia sportolót, de sportszerűen kűzdő, pozitív példát jelentő francia sportembert kevesen.

Félre érts: rengeteg jófej, kedves Francia van, aki ha végiggondol dolgokat, sok dologgal nem ért egyet. Ellenben az a mentalitás amiért sokan szidják a Franciákat, sokmindent meghatároz.

A túlzott nemzeti büszkeség + intolerancia kódolja a konfliktusokat kifelé is, befelé is. Befelé is, hiszen a franciától idegen az alázat, az alázat szülte szorgalom, sokkal hamarabb keresi meg a konfliktus felválalása útján is elért önkifejezést (ellenben az önkifejezésből lesz művészet is), fontosabb a kényelem, mint a teljesítmény.

Azt is, hogy működik az ország, a szövettség és ezen keresztül a csapat. A Franciák azért estek ki mert franciák. A konfliktusaik - állami vezetéstől, szövettségen át, edzőig játékosig - fontosabbak voltak mint a becsületes helytállás.

Ez pedig ennyire volt elég.

Sajnos sok nagy magyar, és a magyarság jelentős része előtt követendőként szerepel a Francia példa... Két dudás, nem fér meg egy csárdában, nem fér meg két túl büszke, minden feltaláló, mindenben első nemzet egy kis EUban, a konfliktus így persze ami hibánk is.

jancsibacsi 2010.06.22. 23:44:27

Mokker: nincs igazad. nálunk a francia cégnél magyarként kisebbségben vagyok a vezetők között. A többiek románok vagy franciák... ugyanúgy utálnak (lenéznek) minket mint trianon idején...

Erik Bálint 2010.06.22. 23:44:45

Ha az elvakult nemzeti érzelem kéne a jó focihoz, akkor az itt szájukat tépő magyar vitézek most Dél-Afrikában rúgnák a bőrt piros-fehér-zöldben, és útban lenne a Nagy Magyar Csapat a világbajnoki címhez, de úgy tűnik nem az kell, hanem tehetség, csapatmunka, konstruktív hozzáállás, az meg nincs.

Mokker 2010.06.23. 00:03:14

@jancsibacsi:
Nincs igazam? Beszéltél már valaha átlagfranciával? Olyannal...

Áá, mi a faszomnak idegesítem itt magam rajtad meg a nagyeszű haverjaidon? fulladjatok bele a saját gyűlöletekbe. Mert úgy látszik az az egyetlen dolog, amihez KŐ-KEMÉNYEN ragaszkodtok. Végülis azt minden jó vezető (führer, duce, a magyarosabb népvezér, stb szakszavak, ha jobban tetszik) tudja: adj a népnek közös ellenséget... Tudod mit? Én megleszek a saját barátaimmal, akikkel lehet érvelni, és nem koptatom rád a billentyűzetemet, mert próbálom neked elmagyarázni, hogy nem minden ember egyforma. Ki mint vet, úgy arat.
Én végeztem, ezt veheted győzelemnek, vagy bárminek. Ülhetsz a szarkupac tetején, amit a gyűlölet teremt, csak tessék.

Rántott máj (törölt) 2010.06.23. 00:07:45

@Goyo: "testközelben volt a kéz, baromira nem biztos az sem, hogy szándékos volt; amíg Henry esetében pedig nehezen elképzelhető, hogy nem az volt."
En pont forditva lattam. A brazil ketszer kezezett. Az elsonel meg esetleg, ha nagyon akarjuk, ra lehet fogni, hogy felugrott fejelni es veletlen pattan a kezere, de a masodiknal teljesen egyertelmu volt, hogy kezzel vette le, egyebkent meg kozel sem volt teskozelben a keze, meg csak nem is ugy tartotta, ahogy egy normalis, mellel torteno labdalevetelkor szokas.
Ezzel szemben Henry mozdulatanal valoban testkozelben volt a keze, ott, ha nagyon joindulatuak akarnank lenni, sokkal inkabb hiheto az a verzio, hogy reflexszeruen beleutott a labdaba. Persze nem igy volt, de meg mindig inkabb hiheto.
Egyebkent szerintem marhara fel van fujva az ugy. Eloszor is ugy beszelnek rola, mintha az irek tovabbjutasra alltak volna, es a franciak mondjuk ezzel jottek volna vissza a meccsbe vagy hoztak volna dontetlenre. Valojaban tudjuk, hogy pont forditva tortent, az ireknek egy helyzete nem volt, es amig ok foggal-korommel probaltak kihuzni a meccset dontetlenre, hogy hatha a tizenegyesek nekik kedveznek, a franciak tamadtak, aztan szereztek is egy golt, meg ha nem is szabalyosat. De konyorgom, miert kellett ebbol ekkora balhet csinalni? Ha egy sima lesgollal jutnak ki, vagy lerugjak az ellenfel legjobbjat, vagy kifetrengenek maguknak egy tizenegyest, akkor negyed ekkora felhaborodas nem lett volna. Megis, mit kellett volna tenni Henrynak? Szolni a sporinak, hogy nem ervenyes a gol, inkabb en kernem a sargamat? Gondolom, egy sportszeru ir ezt tette volna. Megjegyzem, a biro ebben az esetben sem vonta volna vissza.

kamikaze5 2010.06.23. 00:10:41

Ember embernek farkasa. Komolyan mondom mi magyarok olyan nehézfejű nemzet vagyunk, hogy nem csodálom, hogy ennyien nem szeretnek minket. Ha kívülről nézem magunkat ( mert én tudom ), hát nem egy bizalomkeltő nép vagyunk. Van egy általam kreált név magunkra: SZTYEPPEI BARBÁROK. Ha pár úgymond önérzetes magyaron múlna, még mindig a nyereg alatt puhítanánk a húst.

Rántott máj (törölt) 2010.06.23. 00:16:09

@Jokai: Ahogy mondod, fekete-feher a kep. A fekete Anelka, a feher Domenech :D

robot_ 2010.06.23. 00:22:28

valaki irjon má' a fociról is.

jancsibacsi 2010.06.23. 00:25:00

én azon kevés emberek egyike vagyok aki napi 5 átlagfranciával beszél. sőt még franciául is tudok. na ott látszik a különbség. ha angolul szólalok meg bunkók. - egyszer egy pincér beszólt hogy ha rendelni akarok tanuljak meg franciául. ha franciául beszélek az általában rendben, bár szóltak már itt is hogy nem párizsi az akcentusom és az au revoir-t nem is úgy ejtik. nálam a dolog nem puszta gyűlölet, ők tényleg utálnak minket - és majdnem mindenki mást is...

Rántott máj (törölt) 2010.06.23. 00:25:06

@Mokker: Mokas volt, ahogy, miutan megemlitetted, hogy egy Trianon-szintu problema mennyivel osszetettebb es tobb retegu annal, hogy egyetlen nemzet nyakaba varrjuk, majd nehanyat peldakeppen fel is hoztal, a szelsojobber, akinek arra van agya, hogy papagaj modjara visszamantrazza, amit a fonokeitol hallott - hogy tudniillik csak es kizarolag a franciak tehetnek Trianonrol, es ha az nem lett volna, itt tejjel-mezzel folyo Kanaan lenne - szuklatokoruzott le teged :D

Rántott máj (törölt) 2010.06.23. 00:33:52

@52: "A túlzott nemzeti büszkeség + intolerancia kódolja a konfliktusokat kifelé is, befelé is. Befelé is, hiszen a franciától idegen az alázat, az alázat szülte szorgalom, sokkal hamarabb keresi meg a konfliktus felválalása útján is elért önkifejezést (ellenben az önkifejezésből lesz művészet is), fontosabb a kényelem, mint a teljesítmény."
Ebben a bekezdesben gond nelkul ki lehetne cserelni a franciat a magyarra. Lehet, hogy tenyleg ez okozza a konfliktusainkat. Mar ezeregyszaz eve.

Rántott máj (törölt) 2010.06.23. 00:36:56

@jancsibacsi: Ezt is irhattad volna a magyarokrol. Alig beszelunk idegen nyelveket, ha megis, akkor sem szivesen, ha valaki idejon es megtanul magyarul, akkor ahelyett, hogy ertekelnenk, kinevetjuk a kiejteseert es a mondatszerkeszteseert stb.

jancsibacsi 2010.06.23. 00:43:51

nem értünk egyet piro. a magyar és a francia nép alapvetően különbözik értékeit és gyengeségeit tekintve. most nem akarok ebbe belemenni de sok elemzés van erről. a lényeg: alapvetően mi magyarok idegenekkel segitőkészek vagyunk, a franciák alapvetően nem segitőkészek. az más kérdés, hogy ez azért van, mert szégyellik hogy nem tudnak angolul és égőnek tartják ezért inkább nem beszélnek.

nemodabud 2010.06.23. 00:57:55

én régen szerettem a francia focit, ezen a vb-n nem ment nekik, jót fog tenni a vérfrissités

2010.06.23. 01:10:45

@52: Mi az, hogy "minden nemzet maga dönti el"? Te figyelj már, mától azonosíthatlak téged Gyurcsány Ferenc politikájával? És Gömbösével? És Rákosiéval? Azt, hogy 1920-ban meg a faszom tudja mikor egy francia vezetés ezt vagy azt tett, miért mosod össze a francia emberek tetteivel vagy véleményével en bloc? Te felelősséget vállalsz a politikusaid faszságaiért? Te odamész a zsidóhoz meaculpázni Gömbös miatt? Egy politikai döntés miatt egy népet hibáztatni egyszerűen idiotizmus.
Amit meg a forradalomról összehordtál, "jajjaj, terror lett a szabadságszeretetből", az barátom minden kibaszott forradalomra igaz. '56 nem tartott évekig, mint 1789, mégis elég volt arra, hogy néhány embert nyilvánosan megkínozzanak, és erre a forradalomra ma büszkék vagyunk. Igen, mert egy csomó ember féreg, nemzetiségtől függetlenül, és ahol balhé van, ott megjelennek a férgek, és szórakoznak. De nem a férgek alapján ítéljük meg '56-ot, ahogy 1789-et sem csak a terrorral azonosítjuk. Ja, illetve vannak, akik nem szeretik a nagy francia forradalmat, vannak, akik szerint a terror az egészet hitelteleníti. A franciák között is. Csak ezt neked nehéz lesz megemészteni, mert te úgy képzeled, hogy minden francia ugyanazt gondolja, ugyanazt érzi, és valószínűleg ugyanúgy utálja a magyarokat. Ahogy a magyarok is mind egyformák, azért van ilyen fene nagy egyetértés az országunkban pl. most is.

2010.06.23. 01:14:27

@jancsibacsi: Én is dolgoztam francia cégnél, és tök jól kijöttem a főnökömmel. Dolgoztam magyar cégnél is, ahol a főnök paraszt volt. Olyan francia főnököm is volt, akit szerintem elmegyógyintézetbe kéne zárni. Magyar főnököm is volt olyan, akivel kurva jól tudtam együtt dolgozni. És ez mégis mi a faszomat jelent szerinted?

Integető hajbókoló lufiember 2010.06.23. 01:28:49

Édes istenem, most tényleg arról folyik a vita, hogy a vágható akcentusból eredő beskatulyázás milyen szar dolog?

Alkalmasint nem túl okos írás született Valuska billentyűzetéből, amikor azt mondja, hogy Domenech-é a teljes felelősség. Ennél azért jöhetett volna egy kicsit szélesebb perspektíva, akár az FFF, Escalettes, 2016-os rendezés vagy a játékosok szerepét megnézve (pár bejegyzésben kibogozott Evra csapatkapitányi ténykedése).

Az biztos, hogy ha index címlapra kerülünk, jönnek a suttyó trianonisták.

I.C.ram 2010.06.23. 06:43:55

@keptelenseg: Ugyanazt a VB-t láttuk? A német vbn is kínkeservesen meneteltek a franciák. Ha nincs Zidane, akkor odáig se jutnak. Az összes meccsüket "éppenhogycsak" játszották. Nem érdemelték meg a VB-ezüstöt akkor sem.

Bloberf 2010.06.23. 06:59:47

Hát ez egy nagyon furcsa iromány. Domenech egy zseni! Aki ilyen hülye és ennyire utált edzö és mégis besöpört egy ezüstöt az azért valamit kellet, hogy tudjon. Na és Anelka... Nem olyan túlságosan régen amikor Guardiola lecserélte Ibrahimovicsot a boszniai-svéd úriember hat nyelven káromkodott. Amellet ez az Anelka az Arsenal idök óta egy-egy meccstöl eltekintve egy futkározó szar.

Dr.Traktor 2010.06.23. 07:30:51

én arra volnék kiváncsi egyébként, hogy egy echte francia a tv előtt mégis mit érez, mikor végigmegy a kamera a himnuszt éneklő 11 válogatott játékoson és van benne 8 FEKETE meg 2 arab.

nem, nem vagyok náci, nem utálom a feketéket sem.
de ennél abszurdabbat nehéz elképzelni.
ezen csak az inter tesz túl, hogy úgy játszik az olasz bajnokságban "olasz" csapatként, hogy 3 talján van a keretben, ebből egy néger. olasz néger. na mind1, sok má nekem ez a globalizmusch...

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2010.06.23. 07:41:15

részemről boldog vagyok, hogy kiesett ez a senkiházi francia csapat, amely csalással jutott ki a VB-re írország ellenében. remélem jó sokáig nem látom őket.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2010.06.23. 07:48:30

@Dr.Traktor: erre mondtam pár napja, hogy a franciákon a hazai pálya sem segít :D

stars7726 2010.06.23. 08:18:22

megérdemlik.az egész fifa,uefa,mindenki tolja őket állandóan.lélektelen ,szar csapat.önzőek,és beképzeltek,mint minden francia.

kingkong 2010.06.23. 08:38:13

Csak hogy realisak legyuk: minden francia jatekos francia allampolgar, a szinuktol fuggetelenul. Igaz, hogy a szuleik/nagyszuleik Malibol, Marokkobol vagy Algeriabol vandoroltak be, de attol meg ok papiron franciak. Kerdes, valoban mindent megtesznek-e, hogy az orszaguk buszke legyen rajuk. Na most megtudtuk a valaszt, es azt hiszem, ez most mar zavarja az "echte" franciakat.

rubeola 2010.06.23. 08:38:45

Moldova ezt már 30 éve előre látta, meg is írta A verhetetlen tizenegy-ben

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.23. 08:53:21

@jancsibacsi:
Te 5 francia alapján általánosítasz egy egész népre. Nem mondom, van valóságalapja annak amit mondasz, elég sok franciába beleivódott ez az arrogancia, de messze nem biztos, hogy mindegyikbe.

Viszont néhány magyar alapján ugyanezt láthatják a külföldiek is. Egy ismerősöm középiskolásként haverjaival olyat játszott be, hogy a tesco pénztárhoz németül beszélgetve mentek oda, a srác anyanyelvi szinten beszél németül, így magyar ember tényleg elhiszi róla, hogy német. A pénztáros magyarul mondott valami olyasmit, hogy kurva anyád hülye német, ebben az országban magyarul beszélünk. Na ha véletlenül tényleg német lett volna, és esetleg pár szót ismer magyarul, és valamit ért is belőle, nem azt mondaná, hogy milyen bunkók a magyarok?

dr.pupak30 2010.06.23. 08:57:53

jajj de örülök, hogy ezeket a nagyaképű franciákat is jól elpicsázták. már csak a szlovákokat kell megalázni az utolsó meccsen és elégedett leszek.

kingkong 2010.06.23. 09:01:50

Egy pelda: C. Karembeau (tudom mar nem jatszik), egy Uj-Kaledonia (Csendes-ocean) nevu szigeten szuletett, bar James Cook fedezte fel a szigeteket es Uj- Zelandhoz van kozel, megis Franciaorszaghoz tartozik mar 160 eve, vagyis Christian nagypapajanak a nagypapaja is francia volt, a komoly bennszulott kulso ellenere.Egyebkent Uj-Kaledonian a szinesboru helyiek egy resze meg mindig torzsekben el, de legalabb francia utlevellel.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.23. 09:05:20

@mistinguett:
Az a különbség, hogy Gömböstől, Szálasitól és Rákositól a ma élő magyarok normális többsége elhatárolódik. A franciákkal nem az a baj alapvetően, hogy a történelem során vezetőik mit csináltak, hanem az, hogy a nemzeti büszkeségük odáig fajult, hogy lenéznek másokat. Természetesen nem minden franciáról beszélek, de nem csak néhányról.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.23. 09:06:39

@Dr.Traktor:
Ha nem rasszista a TV előtt ülő francia, akkor leginkább franciákat lát...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.23. 09:08:10

@kingkong:
Pedig ne zavarja őket, mert mikor VB döntőbe jutottak, akkor sem zavarta őket. Vagy tetszettek volna akkor nem örülni!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.23. 09:24:30

A francia egy arrogáns, beképzelt nép. Ennek a bizonyítéka az Emberi Jogok Nyilatkozata, ami az egyénieskedés, különcködés dokumentuma.
A görögök lusta, nagyképű népek. Ennek a bizonyítéka a cserépszavazás, mert még normálisan szavazni is lusták voltak.
Az olaszok dettó: lusta, nagypofájú nép: ennek a bizonyítéka a retorika tudománya, hogy papolni tanítják az embert.
AZ amcsik beképzelt, agresszív nép. Ennek bizonyítéka a Függetlenségi Nyilatkozat, sőt az 1776-os alkotmány is.
Egyedül mi, magyarok vagyunk szerény, alázatos nemzet, nyílt, jámbor fénnyel a tekintetünkben

muratitaiwan 2010.06.23. 09:28:39

franciaorszag undorito. sosem szerettem, de hulyeseg most az egeszet az edzore kenni. itt 4-3-3 al is tovább kellet volna jutniuk. ennyi.

krj 2010.06.23. 09:33:05

én hobbisportolóként fel nem tudom fogni, hogy egy játékos a válogatott mezben nem adja ki magából a maximumot, pláne egy vb-n. hogy lehet ez? ha nem vagyok jóban az edzővel, de mégis beválogat, betesz a csapatba, akkor is kutya kötelességem játszani, már csak a hazámért, a csapatért, meg egyáltalán, a játékért, a győzelemért! attól féltek, hogy ha jól játszanak, az domenechet igazolja és ezért hisztiznek? egyébként anelka cirkuszolt, ill. ő kezdte, mint eddig mindenütt, ahol játszott, kevés kivétellel, ha egyáltalán. igen, lehet, hogy domenech nem jó edző és nem jól kezeli őket, de mégis több lett volna ebben a csapatban. szerintem nem lehet egyértelműen az edzőre kenni.

krj 2010.06.23. 09:34:07

és egyébként, hajrá argentinok!!!

ladislaus 2010.06.23. 09:48:33

@laji: Ribery amugy sem tud egy ertelmeset passzolni :)

amugy franciak megerdemlik ezt! nulla valogatott. Nezzuk mar meg hogy mennyi feka van ott... ezek nem franciak! a himnuszukat sem tudjak...
budosbogar mind!

ladislaus 2010.06.23. 09:53:11

@Dr.Traktor: igy van! en is herotot kapok ettol a "globalis multikulti"-tol mar. fakkivan ezekkel! Es nem az 1-2 honositottrol van szo! mert lehet ilyen, de hogy 23 jatekosbol tobb mint a fele!!!

fraulein praxa 2010.06.23. 10:33:09

mennyi faszságot tudtok összehordani, te jó ég...:-/
voltam kint párizsban, és bármikor bármit kérdeztem franciáktól ANGOLUL, mindig készségesek voltak. boltban, utcán, metrón. ha csak 10 szót tudott is angolul, mindent megtett, hogy megértsem, amit mondani akart. sőt, ha nem tudtam, melyik metróra hol kell átszállni (mert ott 14 metróvonal van ám + RER-ek, nem nehéz elkeveredni), egy fekete lányt kérdeztem meg, aki elkísért a jó metróhoz, sőt, a Gare du Nord-nál, ami nem a legpatinásabb negyed, szintén fekete srác segített egy szó nélkül, amikor látta, hogy térképpel a kezemben próbálok tájékozódni. ha franciául próbálkoztam, akkor sem szóltak be. amikor megkérdezte bárki, honnan jöttem, nem anyáztak, még csak egy grimaszt sem vágtak, a legtöbb egyből azt mondta "tudod, hogy az elnökünk is magyar, sarkozy?". ellenben égett az arcomról a bőr, amikor francia barátaim épp a trianon évforduló napján (tudtuk nélkül) érkeztek meg bp-re és elindultak várost nézni, de előtte szólnom kellett nekik, hogy ha nagyobb tömeget látnak zászlót lobogtatva és kiabálva, ne szólaljanak meg.nem értették, és amikor elmagyaráztam teljesen elhűltek. és tök igazuk volt: mégis mi a szarról tehet egy 10-20-30-40 stb. éves francia? trianon már 90 éve volt. ettől függetlenül jól érezték magukat, és nagyon tetszett nekik budapest.

szóval jó lenne befejezni ezt a "minden francia egy beképzelt köcsög, aki utálja a magyarokat" dumát, mert egy ordbitális baromság.

fraulein praxa 2010.06.23. 10:35:46

milyen jogon kérdőjelezi meg közületek bárki bármelyik francia válogatott focista hazaszeretetét, vagy francia mivoltát? nálunk a kézicsapatban is van két honosított játékos, az nem zavar benneteket? aki franciaoszában született, ott él, és francia útlevele van, az francia állampolgár. ugyanez áll a magyarokra is. akár tetszik, akár nem.

Kazimír 2010.06.23. 10:39:13

@Ted Striker:
Vicces a klipp lefutása után látható felirat:
"Játszd újra" :)

Talán inkább mégsem..

Jó lenne tudni, mit beszéltek, milyen indokkal utasította vissza a kézfogást, mely a világ minden részén ellenséges, de minimum barátságtalan, és illetlen tettnek minősül.

Pál Bius 2010.06.23. 10:44:45

sok párhuzam vonható a magyar és a francia válogatott között.
1. Totálisan alkalmatlan kapitány, érthetetlen "elképzelésekkel", akihez a vezetés valamiért ragaszkodik.
2. Ilyen-olyan okok miatt mellőzve van a legnagyobb név. Gera/Henry
3. Szuperszélső, aki persze egyedül nem képes csodát tenni. Dzsudzsák/Ribery
4. Nulla csatársor, "álcsatárral" való játék. Torghelle/Anelka

Sokkal többet vártam a franciáktól, nem számítottam ilyen mélységekre. Azt gondolom, hogy akármi is történik, a játékosokat (sem) menti fel semmi. Ez egy világbajnokság, addig megyek, amíg járni tudok.

fran7 2010.06.23. 11:12:00

@fraulein praxa: A logikád ott bicsaklik meg, hogy például Magda Marinkonak is van magyar állampolgársága, de sok végtelenül tisztességes tehetséges külhoni magyarnak nincs. Bocsáss meg nekem, hogy én elsősorban velük vállalnék sorsközösséget. Mert ők magyarok Magda Marinko nem. Hiába van állampolgársága, jópénzért és azért, hogy ne végezzék ki otthon. De ott van a kéziben Nikola Eklemovics tisztességes, becsületes, amit mi látunk belőle. Ő tett azért, hogy elfogadtassa magát, mint magyar válogatott. Ez az, amit a mostani francia válogatottban néhány játékos nem tett meg. S ezért jogosan kérdőjelezik meg franciaságukat. Mert nem csak akkor kell franciának és magyarnak lenni, amikor az jó pénzzel előnnyel jár, hanem akkoris ha küzdeni kell.

bátor nyúl 2010.06.23. 11:15:21

"Anelka valószínűleg paraszt volt az öltözőben, de egyfelől ennek nem szabadott volna kikerülnie..."
Ja, ilyen erővel annak sem szabadott volna kiderülnie, hogy - teszem azt - Ribéry kiskorút dug. Így aztán az is maradjon homályban , hogy pl. Hagyó félig magánvállalkozásává tette a békávét, vagy annak sem szabadna kiderülnie, hogy Orbán vagy Gyurcsány otthon veri az asszonyt, és így tovább. Ezeknek igenis napvilágra kell kerülniük, mert csak így lehet a helyére rakni a dolgokat. Jogunk van tudni!

arogáns kismalac 2010.06.23. 12:03:57

Szerintem, nem az edzőt kellene osztani. A probléma az, hogy sok nagyképű bunkó játszik a francia csapatban, tele olyannal, akik vszínű nem is francia születésűek. Rohadtul nem érdekli őket, hogy hogy szerepel a csapat, csak a pénz, de még az is miért kellene, hogy érdekelje őket, ha klubszinten 5x ennyit kapnak. Ugyanezt sikerül produkálnia angliának is. Nem nagy egyéni teljesítmények kellenek, meg "hú de jó játékosok", hanem egy jó csapat. Hányinger az egész.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.23. 12:04:56

Van azért egy nagyadag álszentség, hogy ezektől a banlieukben felcseperedett, gyökértelen családokból származó, szinte kémiai tudományossággal kiválasztott és árucikké edzett srácoktól azt várják el, hogy úgy énekeljék a Marseillest, mint a Casablancában az ellenállók.
Lehetne olyanokat is hívni, a francia 2.3.4-ed osztályból, csak azok nem
futják úgy a 30-métert
nem olyan a súlypontemelkedésük
Nincs annyi kiló izom rajtuk
Stb.
Mert a mai foci kb. erről szól 6-8 éves kortól. Mit köti őket Franciaországhoz? Nem sok. Kiválasztja őket egy elit nevelőklub, majd jön az első osztály, és cél Anglia meg a többi elitligák multinacionális csapatai. Nyár elejére pedig már attól is lesérülnek, ha lépnek egyet. Hát kábé ennyi akarat van bennük, hogy möszjő Düpontot nemzeti érzéseit mélyítsék a nyáron.

geszvat 2010.06.23. 12:07:02

@Hajrá, Fő- és Albánia!:
Az se lenne hülyeség, ha utánaolvasnál, pontosan hogyan történt...
Leginkább a hülye, a kialakult helyzetet elfogadni abszolút nem képes magyarok okolhatók a veszteségért. Az angolok még hajlottak volna a nemzetiségi alapú határrendezésre, de a történelmi Magyarország határaihoz való ragaszkodás nem csak reménytelen és irracionális volt az adott helyzetben, hanem önpusztító is. Ahogy az be is igazolódott. Most itt vagyunk az 1/3-dal, mert őseink elkúrták, miközben lett volna lehetőség mondjuk egy 2/3-ra.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2010.06.23. 13:41:20

remek elemzés, de néhány kiegészítés szükséges:

1. nem elsősorban Domenech a hibás, ő a 2008-as EB-égésért volt, ez a mostani kudarc teljes egészében a francia szövetségé, amely azután hosszabbította meg a szerződését, hogy már 2006-ról is köztudott volt: a ZZ-féle nagy generáció edzette önmagát!
2. ZZ nemzetközi elismertsége és jó PR-ja miatt hozzá kötik a 2006-os jó szereplést, de csendben jegyzem meg az Patrick Vieirához kötődik. nem véletlen, hogy a 2006-os döntőn Vieira korai kiesése megpecsételte a franciák sorsát, hiszen nem volt, aki a védelemből kihozza a labdát. más kérdés, hogy a lefejelős sztori ehhez már csak hozzátett... és más kérdés, hogy akkor még Makelele, Thuram és Henry is játszott, mert Barthezt nem tartom ebbe a kategóriába illőnek...
3. ha tehetném azonnal levelet írnék az FFF-nek, hogy az elnök - bizonyos Escalettes úr - mondjon le, mert ez lenne a felelőssége abban, hogy Domenech volt a leghosszabb ideig regnáló francia kapitány!! ez azonban az egyetlen oldal, ahol nem lehet emailt küldeni és a 200-valahány szövetségi oldalból az egyetlen, ahol nem lehet angolul keresni. milyen fura! épp most??? surprise, surprise! :-)))))))))) tud vki segíteni?


süti beállítások módosítása