Kövess a Le Facebookon!

Kövess a Le Facebook-on!

Hirdetés

Lumière fivérek

Lumière fivérek
Watch videos at Vodpod and more of my videos

Friss topikok

  • szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: Zidane frank? Milyen frank név az, hogy zinedine? Valami afrikai bevándorló migráns ükunokája leh... (2018.07.15. 15:30) Kis múltidézés
  • pimpalini: @G_Norton: Úgy gondolom, hogy ez a francia csapat zsoldoscsapat. Bennün - tisztelet a kivételnek... (2012.07.02. 10:09) Jobb is
  • szanalmas: Erről a francia csapatról egy dolog fog eszembe jutni az Eb után, hogy semmi nem jut eszembe erről... (2012.06.24. 11:18) Spanyol-francia beharang
  • G_Norton: @beebeer: Az nekem mindegy, hogy vétlen volt-e, vagy sem, ha kapura menő lövésnél akadályozom a la... (2012.06.21. 14:29) Kakashere-pörkölt svéd módra
  • G_Norton: @pimpalini: Most is használták a széleket (Ribery és Ben Arfa nagyon csúnyán lehagyták a védőket),... (2012.06.19. 23:20) Hozni a kötelezőt

Címkék

Valamit mondott Domenech

2011.02.16. 00:55 - Integető hajbókoló lufiember

Címkék: sajtáj domenech

Megtörte a több mint fél éves csendfogadalmat Raymond "Szemöldök" Domenech, Franciaország leggyűlöltebb embere, aki a szájcibzár ideje alatt eladta a lelkének megmaradt helyét egy fogadóirodának, mi több, bekukkantott a helyi munkaügyi hivatalba Ex-szövetségi kapitány keres-jeligével. A teljes hallgatás alól egy kommunikációs guru és a  havi megjelenésű L'Express c. közéleti témájú magazin fejese segítségével bújt ki. Az esemény a jóégnek hála nem kapott olyan füstöt, mint a Dagi visszavonulása, de a francia foci kedvelőinek igazi csemegének ígérkezik a folytatás.

Konkrét csávó

Domenech kezdő sorai a focin kívüli világról önmagukért beszélnek. «Mindenki helyettem beszél. Vissza akarom állítani az igazságot. Nem vagyok az az idióta, akiről olvasnak. (...) Nem akarok vitát. Kaptam felajánlásokat, színházba, moziba, de mindet visszautasítottam. Komolyan el tudják képzelni rólam, hogy egy valóságshowban szerepeljek? A jövőről annyit, hogy muszáj kisöpörnöm néhány emléket, hogy új kalandba foghassak. Ez olyan, mint a szerelem: el kell felejteni egy nőt, hogy egy újba szeressünk.» - fogalmazta meg herderi fájdalommal Estelle Denis apja férje.

Kipukkant buborék

Sokan aposztrofálták a 2010-es válogatottat elzárt, arrogáns és pocsék közhangulatú csapatnak, ezalól Szemöldök sem tett különbséget: «Nem voltak "buborékban" a játékosok. Nem egy, nem kettő, hanem három telefonjuk is volt, két laptop, internet. Hamarabb jutottak információhoz, mint én! Nagyon is könnyű volt a külvilággal tartani a kapcsolatot! A stáb nem akadályozta őket ebben. Sőt! Küzdenünk kellett egyáltalán azért, hogy elmenjenek a sajtótájékoztatókra, mert nem akartak megjelenni!»

Koszos gyerekek

A buszos sztrájkról hányingerig írtunk és beszéltünk és mint ismeretes, Domenech volt az, aki a csapat összegyűrt, kézzel írt közleményét felolvasta: «Több mint egy órája ácsorogtunk. Valakinek vállalnia kellett a felelősséget és véget kellett vetni ennek az álarcosbálnak! Minden kamera a buszra szegeződött, több száz gyerek várt ránk a pálya mellett. A játékosok még a függönyöket is elhúzták. A világ legalja voltunk. Azt mondtam: "Vége, nem bírom tovább!". Senki nem olvasta volna fel azt az izét! Hát elvállaltam. (...) Nem láttam, hogy lett volna-e vezetőjük, akárhányszor is mentem vissza, mindenki a helyén ült. Azt gondoltam megőrültek, nem tudják mit tesznek. Ma már tudom,  tévedtem: nagyon is jól tudták mit tettek. Visszagondolva, egy csapat koszos felelőtlen kölyköt látok magam előtt.»

Sólyom László esete Parreirával

Szemöldök, mikor már minden veszve volt hirtelenjében kiállt az egyetemes emberi értékek mellett azzal, hogy nem rázott kezet a harmadik, megsemmisítő Dél-Afrika elleni meccs lefújásakor az ellenfél edzőjével, a korábbi világbajnok Carlos-Alberto Parreirával: «Van egy hibám: nem tudok képmutató lenni. Kezet foghattunk volna, csak úgy, lazán, de sajnálom, nem tudom megtenni. Megsértett minket azzal, hogy továbbjutásunkat (kieséses szakaszban Írország ellen egy mára nyilvánvaló Henry-kezezést követően- a szerk.) szégyenteljesnek nevezték, Thierry-t pedig egyenesen csalónak. Én megvédem minden játékosom. Megértem, hogy a viselkedésem sokkolhatott. De szem előtt kell tartani a nyomást, a kontextust.»

Epilógus, avagy nem az a baj, amit mondasz, hanem AHOGY mondoood...

Zárásként, amikor már nagy kirohanásokról, vizes lepedőkről és önsajnáltatásról olvasnánk, belefutunk egy elkerülhetetlenül őszinte vallomásba, ami suttogva talán hitelesebben hangzana: «Legyünk világosak: kudarcot vallottam. Nem tudtam kiválasztani a megfelelő játékosokat, sem megtalálni a megfelelő szavakat. Fáj, mert azt gondoltam ezzel a csapattal a torna végéig is eljuthatunk. Nem tudtam megértetni a projektemet a körülöttem lévőkkel. Nem fogadom el a politika kritikáját, sem a volt játékosokét, akik a médián keresztül üzennek nekem, de ez nem akadályoz meg abban, hogy levonjam a magam tanulságait.»

A teljes cikk innen.

A bejegyzés trackback címe:

https://allezlafrance.blog.hu/api/trackback/id/tr692664401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.16. 15:58:29

Csak két technikai észrevétel:
1. Az Express az nem hetilap?
2. A végén így fordítottad: "sem a volt játékosokét, akik a médián keresztül üzennek nekem". Az eredeti "anciens joueurs reconvertis dans le journalisme", nem inkább "az azóta újságírónak állt öreg játékosok"-ról beszél, azaz (gondolom) konkrétan Lizarazuról?

Mindenesetre ha ezt komolyan mondta, ha tényleg úgy gondolta, hogy a döntőig vezetheti a csapatot, akkor ez hülyébb, mint gondoltam. Ez a "nem találtam meg a megfelelő szavakat"-duma meg az agyamra megy, mintha költőkről lenne szó vagy politikusokról. Bal bekk, 4-4-2, szoros emberfogás, bazmeg, mit lehet ezen rosszul magyarázni?

Integető hajbókoló lufiember 2011.02.16. 16:36:46

1. Az Express tényleg hetilap, bevallom nem ismerem, múlt héten amikor az említett guruval beszélgettek megkérdezték miért egy ennyire sporton kívüli újságot választottak és akkor mintha mensuel-t mondott volna, de tévedtem.

2. Ez is igaz, újságírónak áll öregekként lehet említeni, aki nemcsak Lizarazu: Petit, Dugarry, LeBoeuf, Charbonnier is közéjük tartozik. Azért nem írtam végül így, mert Thuram és Desailly és még sokan mások (Jacquet-től a boldogtalanokig) nyilatkoztak az ügyben, tehát mindenki véleményvezér, aki épp megmondja a tutit.

A nem találtam a megfelelő szavakat-duma pedig pont arról árulkodik, hogy ott állt a háttérben a tanácsadó, aki mutogatta az előzetesen flipchart-ra firkált stratégiát mit-hol-miről kell beszélni. Meglepően okos interjú ilyen értelemben, de természetesen olyan Domenech-esen "nem válaszolós".

2011.02.16. 18:26:58

Na, elolvastam a teljes interjút rendesen.

Egyrészt elképesztő, hogy folyamatosan kommunikációs gondokról beszél, ez valami új divat most, úgy látszik.

Másrészt az még durvább, hogy a két fiaskó (EB+VB) után sértődöttségének ad hangot, amiért a 06-os döntőre bezzeg nem emlékszik már senki, viszont mikor Liza and Co kritikáiról van szó, csípőből leújságírózza őket, Bachelot kapcsán (aki persze, tény, nem a francia politika észharcosa) meg azt mondja, ő nem szól bele a vakcinavásárlásba, Roselyne Bachelot se ugasson bele a fociba (ugye Bachelot-nak volt egy nagy fiaskója egészségügyi miniszterként, bevásárolt H1N1-oltásból sok millióért, aztán a vakcináknak a töredékét se használták fel). Egyrészt ezek félig övön aluli, félig ilyen kivagyisági visszalövések, az atyaúristentől kéne jönnie a kritikának, hogy foglalkozzunk vele, de csak ha az istenke előbb elvégzi az FFF edzőképzőjét. Ez azért egyrészt jelen helyzetben (két ordenáré szopás után Blanc átveszi a csapatot, és sorozatban nyer) szerintem durva, én a helyében inkább önkritikát gyakorolnék, másrészt meg aki így válaszol, az ne hajtogassa folyton, hogy baja van a kommunikációval, van a fenéket, nagyon is jól beszél. A legjobb, ami ki is van emelve: "Van egy hibám, nem tudok képmutató lenni". Beszarás.


süti beállítások módosítása